آفتاب
ثابت قدم:

طرح الگوی اسلامی ایرانی برگزاری مجالس شادی در خراسان شمالی تدوین شد

طرح الگوی اسلامی ایرانی برگزاری مجالس شادی در خراسان شمالی تدوین شد

بجنورد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از تدوین طرح الگوی اسلامی ایرانی برگزاری مجالس شادی و جشن در این استان خبر داد.

حسین ثابت قدم وحید در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تدوین طرح الگوی اسلامی ایرانی برگزاری مجالس شادی در خراسان شمالی، اظهار داشت: تدوین این طرح در راستای ساماندهی مجالس عروسی و شادمانی در استان و جلوگیری از اقدامات ناهنجار و گناه آلود در این مجالس در دستور کار قرار گرفت و اکنون به پایان رسیده است.

وی با اشاره به این که طرح الگوی اسلامی ایرانی برگزاری مجالس شادی در خراسان شمالی با رویکرد بومی و محلی تدوین شده است، اضافه کرد: در این طرح آیین های بومی و سنتی مجالس عروسی نظیر طبق کشانی، قند سابی، حنابندان، سیاه بازی و خطبه خوانی لحاظ شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: قصدد داریم در قالب این طرح از مجموعه فرهنگی هنری گلشن به عنوان سرای گلشن استفاده کرده و با اجرای این الگوی اسلامی ایرانی برگزاری مجالس شادی به شیوه صحیح اسلامی و ایرانی را جایگزین مجالس پرخرج و گناه آلود کنیم.

ثابت قدم وحید با اشاره به انتظارات برخی دستگاه ها برای ساماندهی مجالس عزاداری و تأکیدات انجام شده در این زمینه اظهار امیدواری کرد که اجرای طرح الگوی اسلامی ایرانی برگزاری مجالس شادی، این مهم میسر شده و الگوسازی درستی نیز در این بخش صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد پیش از این بارها در خطبه های نماز جمعه مرکز استان از برگزاری پرخرج مجالس عروسی و گناه آلود بودن این مراسم در استان انتقاد کرده بود.

کد N616685

وبگردی