آفتاب

عباس بازگشت به مذاکرات را به تهیه جدول زمانی پایان اشغالگری مشروط کرد

عباس بازگشت به مذاکرات را به تهیه جدول زمانی پایان اشغالگری مشروط کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با درخواست از جامعه جهانی برای حمایت از رفتن فلسطین به شورای امنیت، بازگشت فلسطین به مذاکرات را در گرو تهیه جدول زمانی برای پایان اشغالگری اسرائیل در فلسطین دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با لوئیس ایالا، دبیرکل انجمن انترناسیونال سوسیالیست گفت: ما برای تعیین جدول زمانی جهت پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در فلسطین و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس براساس راهکار تشکیل دو کشوری تلاش می‌کنیم و اقدامات لازم را برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه کشور فلسطین به شورای امنیت را نیز اتخاذ خواهیم کرد.

انترناسیونال سوسیالیست یک انجمن جهانی از احزابی است که غالباً خواهان برقراری دمکراسی سوسیالیستی هستند. غالب اعضای آن از احزاب سیاسی سوسیال دمکرات و کارگری هستند. این نهاد بیش از ۱۶۰ عضو از ۱۰۰ کشور جهان دارد.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوها در خصوص این مساله ظرف چند روز آتی به پایان می‌رسد، بازگشت فلسطین بر سر میز مذاکرات با اسرائیل را در گرو جدول زمانی برای پایان اشغال و توافق در خصوص آن دانست.

عباس از جامعه جهانی خواست تا از رفتن فلسطین به شورای امنیت با هدف تحقق راهکار دو کشوری حمایت کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: ما از چند روز پیش و پس از رفتن به اتحادیه عرب مشورت‌ها وگفت‌وگوهایی را در شورای امنیت آغازکرده‌ایم و این مذاکرات از آغاز ماه جاری میلادی با بیشتر کشورهای جهان آغاز شده و ظرف چند روز آتی به پایان می‌رسد.

وی گفت: بدون تردید به شورای امنیت خواهیم رفت تا پیش نویس طرح پایان اشغالگری اسرائیل در فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین را ارائه کنیم و اگر با این طرح توافق شد مذاکرات را آغاز خواهیم کرد.

از سوی دیگر موسی ابومرزوق، یکی از رهبران حماس و عضو دفتر سیاسی این جنبش به شدت از عباس انتقاد کرد و گفت: مشکل و بحران حقوق کارمندان نوار غزه به دلیل تصمیم سیاسی از جانب وی ادامه پیدا کرده است.

انتهای پیام

کد N616678

وبگردی