آفتاب
در پیام تبریک عضو فراکسیون دانشگاهیان تاکید شد،

ضرورت حفظ حرمت و شان نهاد دانشگاه

ضرورت حفظ حرمت و شان نهاد دانشگاه

یک عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس گفت: بی‌تردید دانشگاه همواره در عرصه‌ی مقدرات جامعه ما جایگاهی برجسته و تاثیرگذار داشته و البته این نقش در برهه‌های حساس و سرنوشت ساز نظیر پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و خلق حماسه‌های سیاسی نمایان‌تر بوده است.

در پیام تبریک کمال‌الدین پیرموذن که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرنگار پارلمانی ایسنا قرار گرفته آمده است: آغاز سال تحصیلی در دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور فرصتی مغتنم برای ادای احترام و تکریم نسبت به منزلت والای خردورزی و دانش آندوزی و آگاهی در جامعه است. این شروع خجسته را به تمامی دانشجویان عزیز تبریک می‌گویم و پیشاپیش سالی پربار برای تلاش‌گران عرصه‌ی دانایی و آگاهی در مراکز آموزش عالی کشور آرزومندم.

نماینده مردم اردبیل افزود: این دانشگاه همواره در عرصه‌ی مقدرات جامعه ما جایگاهی برجسته و تاثیر گذار داشته و البته این نقش در برهه‌های حساس و سرنوشت ساز همچون پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و خلق حماسه‌های سیاسی در انتخابات‌ها نمایان‌تر است.

این مصداق بارز همان تعبیر بلند حضرت امام خمینی (ره) است که دانشگاه را مبدا تحولات قلمداد کردند. این عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس ادامه داد: دانشگاه همواره باید کانون دانش پژوهشی، خردورزی، ژرف اندیشی، نقد و روشنگری اندیشمندانه باشد و هر عامل محدود کننده و اخلال‌گر در این نقش آفرینی مغایر مصالح نظام و منافع ملی و انذارهای رهبری قلمداد می‌شوند.

نماینده مردم اردبیل ابراز امیدواری کرده مجلس شورای اسلامی بتواند با وضع و اصلاح قوانین به توسعه علمی کشور و دستیابی دانشگاهها و عموم استادان، محققان و دانشجویان به حقوق و جایگاه شایسته بیش از پیش یاری رساند.

انتهای پیام

کد N616644

وبگردی