آفتاب
روحانی در مجلس:

تورم تا پایان سال به کمتر از 20 درصد می رسد

تورم تا پایان سال به کمتر از 20 درصد می رسد

رئیس جمهور گفت: به هدف 35 درصدی کاهش تورم در پایان سال 92 دست یافتیم، مدتی است که به هدف 25 درصدی نیز رسیده ایم و پیش بینی می کنیم که تورم تا پایان سال به شکل قابل ملاحظه ای کمتر از 20 درصد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز پیش از ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی در نطقی در مجلس گفت: لازم می دانم چند سرفصل مهم از شرایط کنونی که در بودجه سال آینده تاثیر گذار خواهد بود ارائه کنم.

وی مسئله اول را تورم عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته اعلام کردم که اولین اولویت ما کنترل تورم و بازگرداندن ثبات اقتصاد است در این راه به جای کنترل دستوری قیمت ها و اتخاذ راهکارهای موقتی که به صورت مکرر در فضای اقتصادی کشور امتحان شده بود سعی کردیم با کنترل مهمترین عوامل ایجاد این تورم یعنی کنترل رشد پایه پولی و همچنین انتظارات تورمی، آن را کاهش دهیم.

روحانی گفت: از سوی دیگر دولت موفق شد با مدیریت انتظارات و تقویت روحیه ایجاد شده در جامعه نااطمینانی موجود در اقتصاد را با اعتماد اطمینان و امید به آینده جایگزین کند و از این طریق هدف ایجاد آرامش و ثبات در بازار را محقق کند.

رئیس جمهور بیان کرد: سال گذشته در همین ایام هدف تورمی ۳۵ درصدی را برای پایان سال ۹۲ و ۲۵ درصدی را برای پایان سال ۹۳ اعلام کردم در آن شرایط برخی معتقد بودند که به این اهداف نخواهیم رسید.

وی تاکید کرد: روند وقایع نشان داد که بهبود شرایط اقتصادی با سرعت بیش از آنچه که پیش بینی می شد حاصل شده است و به هدف ۳۵ درصدی در پایان سال ۹۲ دست یافتیم، مدتی است که به هدف ۲۵ درصدی نیز رسیده ایم و پیش بینی می کنیم که تورم تا پایان سال به شکل قابل ملاحظه ای کمتر از ۲۰ درصد باشد.

رئیس جمهور گفت: بدون شک بخش مهمی از این دستاورد محصول انتظارات مثبت نسبت به آینده و اعتماد به توانایی دولت در مدیریت اقتصاد بوده است. به ویژه آنکه در این دولت به طور مشخص پایه پولی به عنوان خط قرمز تعیین شده و نگاه به بانک مرکزی به عنوان قلک دولت برخلاف آنچه که در گذشته مرسوم بوده به کلی تغییر کرده است.

ادامه دارد ...

کد N616361

وبگردی