آفتاب

رئیس‌جمهور ونزوئلا: نژادپرستی در آمریکا طی دوران اوباما وخیم‌تر شده است

رئیس‌جمهور ونزوئلا: نژادپرستی در آمریکا طی دوران اوباما وخیم‌تر شده است

رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد: نژادپرستی در ایالات متحده آمریکا در دوران ریاست جمهوری اولین رهبر سیاهپوست این کشور وخیم‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: وی به دلیل پرونده‌های اخیر کشتار سیاهپوستان در آمریکا به دست نیروهای پلیس وحشت زده شده است.

مادورو که همواره از سوی دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به دلیل بدرفتاری با دشمنان سیاسی داخلی هدف انتقاد قرار می‌گیرد، تاکید کرد: چنین حوادثی واقعا تاسف بار و وحشیانه است.

مادورو با اشاره به مرگ "اریک گارنر"، سیاهپوست آمریکایی که به دست یک پلیس خفه شد گفت: این گونه به نظر می‌رسد که نژاد پرستی در آمریکا با ورود خود اوباما بدتر شده است.

پس از تبرئه شدن پلیسی که اریک گارنر را کشت، اعتراضات وسیع در سراسر آمریکا به دلیل بدرفتاری نیروهای امنیتی و خشونت بیش از حد با گروه‌های اقلیت به وقوع پیوست.

مادورو در ادامه سخنانش تاکید کرد: من بسیار متاسفم چرا که تا حدی به شخص اوباما احترام می‌گذارم اما گمان می‌کنم که وی گروگان قدرت‌های واقعی در ایالات متحده است و وی تصمیم گرفته تا جنگ نکند. او خسته و درمانده است.

از زمان روی قدرت آمدن هوگو چاوز، رئیس جمهوری فقید ونزوئلا در 1999 روابط کاراکاس- واشنگتن تیره شد و پس از آن نیز مقامات دولت اوباما در سال جاری از زندانی شدن "لئوپولدو لوپز"، رهبر اوپوزیسیون ونزوئلا در ماه فوریه به شدت انتقاد کردند. با این حال دولت ونزوئلا یکی از سران شناخته شده اپوزیسیون این کشور را به نام "ماریا کورینا ماچادو" به توطئه برای کشتن مادورو متهم کرد.

انتهای پیام

کد N616286

وبگردی