آفتاب
فعال بحرینی در گفتگو با مهر:

رژیم آل خلیفه اصلاح نخواهد شد/ انقلاب بحرین مستقل است

رژیم آل خلیفه اصلاح نخواهد شد/ انقلاب بحرین مستقل است

یک فعال بحرینی و دبیرکل جنبش احرار البحرین در گفتگو با خبرگزاری مهر با اعلام اینکه انقلاب بحرین مستقل است اعلام کرد که رژیم آل خلیفه اصلاح نخواهد شد.

سعید الشهابی فعال سیاسی بحرین و دبیر کل جنبش "احرار البحرین" در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره انتخابات اخیر این کشور گفت: گروه های انقلابی مشارکت در هر پروژه ای که مسئولان بحرین آن را مطرح می کنند رد کرده اند.

وی با بیان این مطلب افزود: این گروه ها از انقلاب 14 فوریه بحرین اعلام کرده اند که تمامی وسایل ارتباطی میان ملت و خاندان آل خلیفه باید قطع شود. گروه های انقلابی اهمیتی برای این انتخابات قائل نیستند و گروه های سیاسی نیز معتقدند انتخابات پارلمانی اخیر تکرار تجربه ناموفقی است که بیش از 12 سال است ادامه دارد.

الشهابی در ادامه گفت: مسئولان بحرین نمی توانند مردم این کشور را به مشارکت در هر گونه انتخاباتی وادار کنند و رژیم آل خلیفه با هر گونه اصلاح در سیاست های خود مخالفت می کند.

فعال سیاسی بحرین افزود: مسئولان بحرین مشروعیت خود را از دست داده اند، زیرا کمترین خواسته های ملت و گروه های انقلابی بحرین را برآورده نکرده اد.

وی با اشاره به جریان های مبارز در بحرین گفت: در حال حاضر جریان های مختلفی در بحرین حضور دارند اما دو جریان بسیار مهم هستند یکی از آنها مشارکت در حکومت در سایه رژیم آل خلیفه را رد می کند و جریان دوم خواهان اصلاح است اما رژیم بحرین با تعامل با هر دو این جریان ها مخالف است.

سعید الشهابی اظهار داشت: منطق حاکم در بحرین با بهبود اوضاع، آزادی های عمومی، مشارکت سیاسی، توزیع عادلانه ثروت و حفظ استقلال و حاکمیت کشور مخالف است. گروه های سیاسی معتقد هستند رژیم آل خلیفه نظامیان اشغالگر سعودی را فراخوانده است و بحرین در حال حاضر واقعا تحت اشغال سعودی ها و وهابی ها است.

وی از رسانه های گروهی که اشغال بحرین توسط عربستان سعودی را نادیده می گیرند انتقاد و اعلام کرد: بحرین از سال 2011 تاکنون تحت اشغال عربستان سعودی قرار دارد و تا زمانی که ارتش سعودی سینه های مردم بحرین را هدف قرار داده است هر اقدام سیاسی یا مشارکت در هر طرحی از سوی آل خلیفه بی معنی خواهد بود.

دبیرکل جنبش احرار البحرین با اعلام اینکه علیرغم ظلم و ستم آل خلیفه علیه ملت بحرین انقلاب این کشور پس از گذشت 4 سال همچنان ادامه دارد و تا زمان دستیابی به اهداف خود مستمر خواهد بود. وی در مقایسه با دیگر انقلاب ها انقلاب بحرین را متمدنانه توصیف و اعلام کرد: انقلاب بحرین در میان انقلاب ها طولانی ترین و مسالمت آمیز ترین انقلاب است.

وی اظهار داشت: آینده انقلاب بحرین خوب خواهد بود و استبداد از بین خواهد رفت زیرا این سنت الهی در جهان است. انقلاب بحرین انقلابی مستقل است و به هیچ طرف خارجی وابسته نیست و نیازمند کمک های خارجی نیست. انقلابیون بحرین شعارهای طائفه ای نمی دهند و از روش های خشونت آمیز استفاده نمی کنند.

سعید الشهابی با اشاره به دیگر انقلاب های عربی گفت: انقلاب مصر از مسیر خود خارج شد و در حال حاضر حسنی مبارک از تمامی اتهامات خود تبرئه شد و این در حالی است که محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر همچنان در بازداشت بسر می برد.

فعال سیاسی بحرین گفت: بعید است رژیم آل خلیفه در بحرین اصلاحاتی انجام دهد اصلاحاتی که گروه های انقلابی و سیاسی در این کشور را راضی کند. رژیم حاکم در بحرین هیچ اصلاح سیاسی را نخواهد پذیرفت و در نتیجه انقلاب مردمی این کشور ادامه خواهد داشت و در این میان باید به ذکر چند نکته توجه داشت: 1- دیکتاتورها به دموکرات ها تبدیل نمی شوند. 2- هر نظامی در دنیا با داشتن قوانینی که با اهدافش ناسازگار است مخالف است نمی تواند در داخل نظام تغییراتی داشته باشد. 3- منطق "فتح" که خاندان آل خلیفه به آن اعتقاد دارد بدون اصلاح تغییر کرده است آنها اعتقاد دارند بحرین را فتح کردند و اسلام را وارد این سرزمین کردند. سعید الشهابی در پایان تاکید کرد که خاندان آل خلیفه اصلاح نخواهند شد.

کد N616244

وبگردی