آفتاب

"سربازان انگلیس خارج از پادگان لباس نظامی نپوشند و نگویند که در ارتش خدمت می‌کنند"

"سربازان انگلیس خارج از پادگان لباس نظامی نپوشند و نگویند که در ارتش خدمت می‌کنند"

ارتش انگلیس به سربازان این کشور هشدار داد زمانی که خارج از پادگان‌ها هستند، یونیفرم نظامی نپوشند و نگذارند افراد غریبه مطلع شوند که آن‌ها در ارتش انگلیس خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، تدابیر ارتش انگلیس در حالی اتخاذ شده است که تروریست‌ها تهدید کرده‌اند سربازان انگلیسی را هدف می‌گیرند.

براساس برخی گزارش‌ها تندروها از طریق اینترنت در حال جست‌وجوی مکان پادگان‌های ارتش در سراسر انگلیس هستند تا اهداف خود را شناسایی کنند. سطح هشدار نیروهای مسلح به مرحله «حاد» رسیده است و این بدین معناست که پرسنل ارتش در معرض حملات تروریستی هستند. به سربازان نیز هشدار داده‌ شده که منتظر حملات قریب‌الوقوع باشند.

این اقدامات در شرایطی انجام می‌شود که سیاستمداران معتقدند نباید پرسنل نظامی را مجبور کرد که با نپوشیدن لباس نظامی در مکان‌های عمومی، خود را از جامعه پنهان کنند.

جان وودکاک از قانونگذاران حزب کارگر انگلیس می‌گوید: پرسنل نظامی ما از هشدارهای امنیتی تبعیت می‌کنند اما وزرا باید این مساله را درک کنند که مردم می‌خواهند سربازان شجاع ما در جامعه خودشان سربلند باشند و حرفی برای گفتن داشته باشند نه این که پنهان شوند. چنانچه یک حمله بزدلانه موجب شود که سربازان ما برای همیشه از پوشیدن لباس نظامی در خارج از پادگان‌ها منع شوند، این پیروزی برای تروریست‌ها محسوب می‌شود.

اشاره این قانونگذار به حمله تروریستی ولویچ در لندن است و یک منبع نظامی نیز تایید کرد که مقام‌ها نگران هستند تا حمله‌ای شبکه ولویچ بار دیگر جامعه را ملتهب کند. در ماه مه سال 2013 سربازی به نام لی ریگبی در خارج از پادگان خود در ولویچ لندن به ضرب چاقوی مهاجمان کشته شد.

انتهای پیام

کد N616043

وبگردی