آفتاب
رییس کمیسیون امنیت ملی:

جمهوری اسلامی ایران امروز محور تحولات منطقه است

جمهوری اسلامی ایران امروز محور تحولات منطقه است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با خوزه آنتونیو معاون وزیر روابط خارجی مکزیک دیدار و در زمینه روابط دوجانبه با مکزیک، آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای و وضعیت منطقه تبادل نظر کرد.

به گزارش دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاءالدین بروجردی در آخرین روز اقامت در مکزیک

در این دیدار که جلال کلانتری سفیر جمهوری اسلامی، جوکار نماینده یزد و حسینی نماینده قصرشیرین نیز در آن حضور داشتند، ضمن تشریح آخرین تحولات منطقه، اظهار کرد: پدیده شوم تروریسم در منطقه محصول محاسبات غلط استراتژیک آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای این کشور است.

وی با تأکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، افزود: امروز عملاً سیاست‌های ایران اسلامی تروریسم را در منطقه زمین‌گیر کرده است.

بروجردی در زمینه مذاکرات هسته‌ای افزود: جمهوری اسلامی ایران با صداقت به تعهدات خود در زمینه هسته‌ای عمل نموده که همه طرف‌های مذاکره و نیز سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به آن معترف هستند و نیل به تفاهم جامع در گرو پرهیز آمریکا از زیاده‌خواهی در مذاکرات است.

وزیر امور خارجه مکزیک نیز در این دیدار افزود: بسیاری از تحولات منطقه امروز با محوریت ایران در حال شکل‌گیری است و عملاً جمهوری اسلامی ایران محور تحولات منطقه است.

وی ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه مجالس دو کشور و روند رو به گسترش همکاری ایران و مکزیک و اعلام آمادگی برای توسعه همه ‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران، افزود: با خرسندی دعوت برای انجام سفر رسمی به کشورمان را پذیرا می‌باشد.

انتهای پیام

کد N615737

وبگردی