آفتاب

همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی برگزار می‌شود

همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی در عرصه بین‌المللی در سیزدهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی در عرصه بین‌المللی در سیزدهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نشست هماهنگی برگزاری همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی، با حضور سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، دکتر واعظی دبیر شورای بین الملل این جشنواره، حجازی مدیرکل امور بانوان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر اعضای کارگروه امور بانوان و خانواده جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجازی به تشریح اهداف و برنامه‌های همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی پرداخت و گفت: امسال ضمن شناسایی بانوان مروج فرهنگ رضوی در عرصه بین‌المللی که در حوزه فرهنگ و معارف رضوی آثار پژوهشی، علمی، ادبی و هنری و .. خلق کرده‌اند، از آنها تقدیر خواهیم کرد.

وی افزود: تجلیل از بانوان مروج حوزه فرهنگ رضوی، انگیزه تولید بیش از پیش آثار با موضوع فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور را فراهم می‌کند.

سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، نیز در این نشست گفت: از آنجا که بانوان انقلابی ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌های باشکوه فرهنگی حضور تاثیرگذار و اثر بخش داشته‌اند بسیار طبیعی است همتی که برای برگزاری همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی به عمل خواهند آورد از همان شکوه و اقتدار معنوی برخوردار خواهد شد.

وی افزود: در عرضه ملی و بین المللی بانوان بسیاری را سراغ داریم که برای ترویج فرهنگ رضوی همت گماشته‌اند و شناسایی و معرفی آنان وظیفه‌ای است که بر عهده دست‌اندرکاران جشنوار امام رضا(ع) خواهد بود.

جعفری با بیان این‌که «ابتکار عمل اداره کل امور بانوان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تشکیل کارگروه بانوان و خانواده شورای بین الملل جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)، جای بسی سپاسگزاری دارد» یاداور شد: طبیعی است که بانوان عضو این کارگروه که از دستگاههای مختلف فعال در عرصه بین الملل تشکیل شده است بدلیل عشق و ارادتی که به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دارند با مشارکت فعال زمینه برگزاری همایش فاخری را فراهم خواهند ساخت.

وی در پایان از ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که بدلیل حمایت از بخش بین الملل جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تشکر کرد و از حجازی مدیر کل امور بانوان و خانواده این سازمان، بدلیل اهتمام جدی در تولیت این کارگروه، قدردانی بعمل اورد.

در این نشست شیوه نامه نحوه برگزاری همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی در عرصه بین المللی، به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. در این شیوه نامه مواردی همچون اهداف، ارکان، اعضاء، کارگروه‌های برنامه ریزی، اعضاء ستاد اجرایی و تشکیل دبیرخانه دائمی همایش، مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش کارگروه امور بانوان و خانواده یکی از کارگروه‌های 11 گانه شورای امور بین المللی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است.

همایش بین المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی در عرصه بین المللی از سری برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) است که سال 94 برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N615664

وبگردی