آفتاب

زیباری: گفت‌وگوی ایران و عربستان، عامل کاهش بحران در منطقه است

زیباری: گفت‌وگوی ایران و عربستان، عامل کاهش بحران در منطقه است

وزیر امور دارایی عراق در کنفرانس گفت‌وگوی منامه گفت: اگر خواهان کاهش بحران هستید باید این مساله به واسطه گفت‌وگوی میان ایران و عربستان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هوشیار زیباری درباره آنچه که دخالت منفی تهران در امور داخلی برخی کشورها خوانده شد، با ادعای نفوذ ایران در عراق بیان کرد که البته باید بین اعمال نفوذ و تصمیم‌گیری فرق قائل شد.

بنابرگزارش الشرق الاوسط، وی تصریح کرد که عراق می‌تواند پلی در ایجاد روابط بهتر بین ایران و آمریکا و سایر کشورهای منطقه باشد اما تا به حال کسی از ما درخواست میانجیگری نکرده است.

سایت المحیط نیز گزارش داد که بدر عبدالعاطی، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر در گفت‌وگو با شبکه سی بی سی با اشاره به دیدار سامح الشکری، وزیر امور خارجه مصر با همتایان عراقی و بحرینی‌اش بیان کرد که در این دیدار آخرین تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت که در این ملاقات شکری توازن و برابری بین حق ایران و کشورهای امضاء کننده ان پی تی در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و هم‌چنین ضرورت ارائه تضمین‌های لازم مبنی بر غیرنظامی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را خواستار شد.

کنفرانس منامه یک کنفرانس امنیتی منطقه‌ای است که هر ساله از سوی انجمن بین‌المللی مطالعات استراتژیک در لندن و با همکاری وزارت امور خارجه بحرین در منامه برگزار می‌شود.

در این نشست ده‌ها تن از مسوولان رسمی، تجار و شخصیت‌های بین‌المللی، اقتصادی، نظامی، سیاسی و اندیشمندانی از آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا به منظور تبادل نظر درخصوص چالش‌های امنیتی موجود گرد هم آمده و به اظهار نظر می‌پردازند.

قرار است در جلسات این کنفرانس مذاکرات ایران و 1+5، مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و دیگر مسایل مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N615276

وبگردی