آفتاب
معاون اداره اوقاف کردستان:

متخلق شدن به اخلاق قرآنی زمینه‌ساز پیروزی اسلام است

متخلق شدن به اخلاق قرآنی زمینه‌ساز پیروزی اسلام است

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: بزرگان دینی ما تنها راه محفوظ ماندن از خائنان به دین اسلام را پیروی از آموزه‌های دینی و متخلق شدن به اخلاق قرآنی می‌دانند.

حجت‌الاسلام مهدی مرادی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه مسلمانان اظهار کرد: برای مهار کردن جنگ نرم دشمن و پیروزمندشدن در میدان این نبرد باید قدم‌های مثبت و کارسازی برداریم.

وی یکی از قدم‌های مثبت برای پیروزی بر دشمن را پناه بردن به قرآن کریم دانست و با اشاره به این‌که «دشمن منحرف کردن جوانان را در دستور کار خود قرار داده است» گفت: عملی کردن دانسته‌های قرآنی و دینی باعث محفوظ شدن از آسیب‌ها و تهدیدات دشمنان می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که «نباید فقط به ظاهر قرآن توجه داشته باشیم» بیان کرد: معارف و دریای عمیق قرآن برای جوانان و نوجوانان تبیین و تفسیر شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به برگزاری سی وهفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف استان اعلام کرد: برگزاری مسابقات و همایش‌های قرآنی گامی مثبت در راستای آشنا کردن جوانان با دریای معرفت قرآن است.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم کردستان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان از برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی گفت: البته باید گفت با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قرآنی موجود استان جای کار بیشتری دارد.

مرادی افزود: مسابقات قرآنی اوقاف به دلیل اینکه محدودیت سنی دارد و حضور برای تمامی اقشار مختلف جامعه آزاد است، لذا مورد استقبال گرم شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی مجموع شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات قرآنی گفت: این امر باعث بالا رفتن کیفیت این دوره از رقابت‌های قرآنی شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به بالا رفتن حضور بانوان در بخش حفظ قرآن افزود: با توجه به زحمات همکاران و مربیان قرآن اوقاف در سطح شهرستان‌های استان آمار بانوان شرکت‌کننده در بخش حفظ 10 جزء و 20 جزء از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

وی تعداد حافظان کل شناخته شده برای اداره اوقاف را انگشت شمار دانست و یادآور شد: برای شناسایی هرچه بیشتر حافظان کل استان باید اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N615105

وبگردی