آفتاب

برگزاری بزرگترین تظاهرات اعتراضی راست‌های آلمان در درسدن

برگزاری بزرگترین تظاهرات اعتراضی راست‌های آلمان در درسدن

شهر درسدن در شرق آلمان خود را برای بزرگترین راهپیمایی راست‌های افراطی طبق سال‌های گذشته آماده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته مقام‌های پلیس، سازماندهندگان راهپیمایی اعلام کرده‌اند که 8000 تن در این اعتراضات که واکنشی علیه افراط‌گرایان است، شرکت می‌کنند.

تظاهرات روز دوشنبه از سوی گروهی موسوم به پگیدا (PEGIDA) «میهن‌پرستی اروپایی علیه اسلامی کردن غرب» برگزار می‌شود.

به گفته کارشناسان، این گروه تلاش دارد تا با ممنوع کردن نمادهای نئونازی یا شعارها خود را جنبش جریان اصلی نشان دهد و نظر افرادی را که هیچ نوع وابستگی به راست‌ها ندارند، جلب کند.

با این حال در جریان تظاهرات‌های پیشین گروه‌های نئونازی و احزاب راست‌افراطی از جمله حزب ملی دموکراتیک از اعتراضات حمایت کردند. طی دو ماه گذشته گروه پگیدا هفت راهپیمایی را در شهر درسدن برپا کرد که در برخی از آنها حدود 7500 تن شرکت کردند.

در جریان این اعتراضات سخنانی درباره افزایش پناهجویان و تهدید افراطگرایان مطرح می‌شود.

تاکنون دولت آلمان در مقابل این اعتراضات موضعی اتخاذ نکرده است و مقام‌های امنیتی می‌گویند که به این اعتراضات اهمیتی نمی‌دهند چراکه آنها را مخل نظم عمومی کشور نمی‌دانند.

به گفته سخنگوی پلیس درسدن، اعتراضات پیشین پگیدا کاملاً صلح‌آمیز برگزار شده است.

با این حال گروه‌های دانشجویی، احزاب سیاسی، جامعه یهودیان درسدن و شهردار درسدن از شهروندان خواسته‌اند تا در اعتراضی مقابله‌ای برای صلح و تحمل در روز دوشنبه شرکت کنند.

شهردار درسدن گفت: بسیاری از مردم فراموش کرده‌اند که درسدن و ساکسونی از مهاجران و پناهجویان تشکیل شده و این روند قرن‌هاست ادامه دارد.

شهر درسدن آلمان

انتهای پیام

کد N615048

وبگردی