آفتاب

هشدار داوود اوغلو به ارتش درباره مطرح کردن اعتراض‌ها از طریق رسانه‌ها

هشدار داوود اوغلو به ارتش درباره مطرح کردن اعتراض‌ها از طریق رسانه‌ها

نخست‌وزیر ترکیه به ارتش این کشور هشدار داد، اگر مشکلی وجود دارد آن را از طریق رسانه‌ها بیان نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آنادولو، نخست‌وزیر ترکیه پیش از سفرش به یونان گفت، ستاد ارتش به دفتر نخست وزیری مرتبط است بنابراین نیازی نیست که اعضای این ستاد نگرانی و مشکلاتشان را از طریق رسانه‌ها ابراز کنند.

داوود اوغلو در ادامه اظهاراتش با اشاره به سخنان رئیس ستاد ارتش و سایر مقامات ارشد این ستاد درباره تصمیم اخیر دولت برای فعالیت افراد با 18000 لیره در خدمت سربازی عنوان کرد: ستاد ارتش با ما در ارتباط است. پس نیازی نیست تا یک منبع ناشناس از این ستاد با رسانه‌ها گفت‌وگو و ابراز نگرانی کند. از آن جایی که دموکراسی در ترکیه حاکم است، همه نیاز دارند تا مساله‌ای را یاد بگیرند: تکیه بر اخبار مبتنی بر منابع ناشناس باید پایان یابد.

تصمیم دولت برای معافیت از سربازی هفته گذشته توسط کمیسیون امنیت ملی پارلمان ترکیه تصویب شد.

از مهمترین نکاتی که اعضای ستاد ارتش نسبت به آن نگرانند و اعتراض دارند عدم مطرح شدن این تصمیم در آخرین جلسه شورای عالی ارتش است. این افراد همچنین نگران بروز کمبود نیرو در ارتش هستند.

اما داوود اوغلو در واکنش به این نگرانی‌ها اظهار کرد: روند سالم و کارآمدی در کشور در جریان است. اگر مشکلی وجود دارد هر کسی از ستاد ارتش می‌تواند بیاید و گفت‌وگو کند. گزارش‌های خبری با چنین نقل قول‌های و اعتراضاتی شاید جذاب باشد اما در کشور ما جایی ندارد.

نخست وزیر ترکیه همچنین عنوان کرد، دولت دو تصمیم مهم برای اصلاح در ارتش ترکیه اتخاذ کرده است و قانون مذکور معافیت از خدمت سربازی یکی از این تصمیمات است.

وی درباره یکی دیگر از این تصمیمات مهم گفت، مجهز کردن ارتش به تکنولوژی پیشرفته یکی دیگر از این تصمیمات است، علاوه بر این‌ها تبدیل ارتش کنونی به یک ارتش حرفه‌ای تر هدف دیگری برای اصلاحات دولت است.

انتهای پیام

کد N615032

وبگردی