آفتاب

صدای جورج بوش هم از تبعیض‌نژادی علیه سیاهان در آمد

صدای جورج بوش هم از تبعیض‌نژادی علیه سیاهان در آمد

رئیس جمهوری سابق آمریکا در اظهاراتی درباره مرگ "اریک گارنر" گفت، از تصمیم هیات منصفه برای تبرئه ماموری که منجر به مرگ اریک گارنر شد، مبهوت شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، جورج بوش پسر، رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به این مساله که از جزئیات واقعه منجر به مرگ گارنر اطلاعاتی ندارد، افزود: به نظر بسیار ناراحت کننده و درک حکم هیات منصفه بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: اما این نیز ناراحت کننده است که نژاد هنوز نقشی چنین احساسات برانگیز و تفرقه انگیز در زندگی ایفا می‌کند.

بوش با اشاره به شورش‌های نژادی که در طول عمرش دیده خاطرنشان کرد: ما هیچ پیشرفتی نکرده‌ایم.

بوش در ادامه سخنانش بدون گفتن سخنی مستقیم درباره پلیس یا تصمیم دادگستری تنها به گفت‌وگویش با کاندولیزا رایس، وزیر خارجه سیاهپوست پیشین آمریکا اشاره و عنوان کرد: ما درباره این موضوع گفت‌وگو می‌کردیم، رایس معتقد است که سیاهپوستان زیادی در سراسر کشور هستند که هر روز بیشتر و بیشتر اعتماد خود را به نهادهای اجرای قانون از دست می‌دهند. این واقعا باعث شرم است چرا که وظیفه اصلی نهادهای اجرای قانون حمایت و حفاظت از همه است.

پس از قتل مایکل براون، جوان سیاه‌پوست در ایالت میسوری و تبرئه پلیس ضاربش، گارنر دومین سیاه‌پوستی است که در روزهای اخیر اینبار توسط پلیس نیویورک به قتل می‌رسد و عامل قتل وی نیز تبرئه می‌شود. بررسی‌های پزشکی نشان می‌دهد اریک گارنر، قربانی 43 ساله و پدر شش کودک به دست یک افسر پلیس با شیوه حلقه کردن دست دور گردن برای بازداشت یا کاستن از مقاومت وی، قربانی شده است.

انتهای پیام

کد N614896

وبگردی