آفتاب

انگلیس یک پایگاه نظامی جدید در بحرین تاسیس می‌کند

انگلیس یک پایگاه نظامی جدید در بحرین تاسیس می‌کند

ایرنا نوشت:

 انگلیس به بهانه تقویت همکاری نظامی خود با بحرین در جنگ با داعش با ایجاد یک پایگاه نظامی جدید در صدد گسترش حضور نظامی اش در منطقه خلیج فارس است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، 'مایکل فالن' وزیر دفاع انگلیس درباره گشایش این پایگاه جدید نظامی در بحرین گفت: این پایگاه جدید حضور دائمی نیروهای دریایی سلطنتی را گسترش می دهد و این امکان را به ما می دهد تا کشتی های بیشتر و بزرگتری را به منطقه خلیج فارس اعزام کنیم. ما اکنون بار دیگر برای یک مدت طولانی در این منطقه مستقر خواهیم بود.

فالون سه شنبه گذشته درجریان دیدارش با مقامات عربستان سعودی و بحرین، در مورد افزایش سطح همکاری های منطقه و بین المللی به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش گفت وگو کرد.

شیخ 'خالد' وزیر خارجه بحرین نیز امروز (شنبه) گشایش این پایگاه نظامی در خاک کشورش را تایید و هدف آن را افزایش همکاری بین دو کشور برای مقابله با تهدیدهای امنیتی در منطقه عنوان کرد.

وی گفت که کشورهای خلیج فارس از جمله بحرین زمینه های مشترکی را برای همکاری با قدرت های اروپایی و اروپا برای جنگ با شبه نظامیان گروه داعش یافته اند.

بحرین، بخشی از ائتلاف جنگ با داعش به سرکردگی آمریکا است که مناطق گسترده ای از خاک عراق و سوریه را تحت کنترل دارد.

ایجاد این پایگاه نظامی جدید بر اساس توافق بین دولت های بحرین و انگلیس در مذاکرات سالانه منامه در لندن انجام می گیرد و بدین معنا خواهد بود که انگلیس مکان جدیدی برای برنامه ریزی و ذخیره کردن تجهیزات نظامی اش خواهد داشت و به موجب آن می تواند به چهار ناو جنگی که تاکنون در بندر 'سلمان' تعداد دیگری ناو جنگی اضافه کند.

بحرین همچنان مقر ناوگان پنجم دریایی آمریکا محسوب می شود و گفته می شود این کشور به تازگی زمینی به مساحت بیش از 30 هزار هکتار را در مجاورت این پایگاه برای ساخت و سازهای خود اختصاص داد.

جمعیت نظامیان مستقر در این پایگاه آمریکایی از سال 2008 تاکنون تقریبا دو برابر شده و آمریکا با گسترش مساحت این پایگاه، به دنبال گسترش حضور نظامی خود در این منطقه است.

52261

کد N614887

وبگردی