آفتاب

انگلیس یک پایگاه نظامی دیگر در بحرین می‌سازد

انگلیس یک پایگاه نظامی دیگر در بحرین می‌سازد

دولت بحرین اعلام کرد که توافقنامه‌ای نظامی برای ایجاد یک پایگاه پشتیبانی نظامی برای نیروی دریایی انگلیس بین دو کشور امضا شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این توافقنامه در حاشیه نشست "گفت‌وگوهای منامه" بین وزرای خارجه دو کشور امضا شد و براساس آن یک پایگاه لجستیکی برای حمایت و پشتیبانی از نیروی دریایی انگلیس در خلیج فارس، در بحرین احداث خواهد شد.

به گفته مسئولان بحرینی این مرکز در پایگاه "نیروی دفاعی بحرین" در بندر سلمان این کشور احداث خواهد شد و وظیفه پشتیبانی از نظامیان انگلیسی مستقر در بحرین را برعهده خواهده گرفت.

وزیر خارجه بحرین پس از امضای این توافقنامه گفت: این توافقنامه گامی در گسترش روابط مستمر میان بحرین و انگلیس خواهد بود و دو کشور اهمیت زیادی برای امنیت و ثبات منطقه قائل هستند.

فلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز با ابراز خرسندی از امضای این توافقنامه عنوان داشت: احداث این پایگاه و امضای توافقنامه نشان دهنده تصمیم راسخ کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای رویارویی با تهدیدات منطقه‌ای است.

بحرین و انگلیس هر دو عضو ائتلاف رویارویی با داعش به رهبری آمریکا هستند. دو کشور همچنین توافقنامه‌هایی در زمینه همکاری نظامی - امنیتی به امضا رسانده‌اند.

انتهای پیام

کد N614829

وبگردی