آفتاب

دیدار بوگدانف با مقامات لبنانی و پیگیری گفت‌وگوهای دولت و مخالفان سوری

دیدار بوگدانف با مقامات لبنانی و پیگیری گفت‌وگوهای دولت و مخالفان سوری

معاون وزیر خارجه روسیه که با تعدادی از مقامات لبنانی دیدار کرده و برای دیدار با مقامات حزب‌الله به ضاحیه جنوبی بیروت رفته است، اعلام کرد که مسکو برای برگزاری مذاکرات بدون شرط میان دولت و مخالفان سوری تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لبنانی السفیر، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که مسکو به مذاکره میان سوری‌ها پایبند است. بوگدانف همچنین در دیدار با جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در خصوص روابط دوجانبه میان بیروت و مسکو بحث و گفت‌وگو کردند و عمیق بودن روابط میان دو طرف را یادآور شد.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: ما با دولت سوریه و با مخالفان خارجی و داخلی این کشور در تماس هستیم و وظیفه ما این است که تماس‌های مقدماتی را برای مذاکرات جدی بدون شرط ترتیب بدهیم.

وی افزود: هدف این تلاش‌های روسیه این است که سوری‌ها با یکدیگر دیدار کرده و مذاکرات را آغاز کنند و اندیشه‌ها درخصوص تمامی مسائل مطرح نزدیک شود چراکه دست آخر مردم سوریه که دولت و مخالفان نماینده آنها هستند، تصمیم را درمورد تعیین سرنوشت‌شان و آینده کشور خود اتخاذ می‌کنند.

میخائیل بوگدانف که فرستاده ویژه روسیه به خاورمیانه نیز است، گفت، کشورش برای برقراری ثبات اوضاع در لبنان توجهاتی را از خود نشان می‌دهد و لبنانی‌ها را به انتخاب رئیس‌جمهور ترغیب می‌کند.

در همین حال میشل سلیمان، رئیس‌جمهور سابق لبنان در دیدار با بوگدانف با بیان اینکه "کشوری بدون سر به نفع گروه‌های تروریستی است"، خواهان تحرکاتی از سوی تمامی افرادی که منفعت لبنان را در نظر دارند، شد "تا هر کسی که مانع از روند انتخابات می‌شود، ترغیب شده تا به وظیفه اخلاقی و قانونی خود عمل کند."

بوگدانف همچنین با محمد رعد، رئیس فراکسیون وفادار به مقاومت و ژان قهوه‌چی، فرمانده ارتش لبنان و ولید جنبلاط، رئیس حزب ترقی‌خواه سوسیالیست لبنان دیدار کرد.

انتهای پیام

کد N614827

وبگردی