آفتاب

اعتراض‌ها علیه نژادپرستی در نیویورک ادامه یافت

اعتراض‌ها علیه نژادپرستی در نیویورک ادامه یافت

شهروندان نیویورک در اعتراض به اقدام خشونت‌آمیز افسر سفیدپوست آمریکایی در دستگیری شهروند سیاه‌پوست که منجر به مرگ وی شد، شب دیگری را در خیابان‌های این شهر به تظاهرات پرداختند.

تظاهرات مردم آمریكا در شهرهای مختلف در اعتراض به ادامه خشونت پلیس آمریكا علیه اقلیت ها به ویژه سیاه پوستان وارد سومین شب خود شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،معترضان آمریکایی در شهر نیویورک و دیگر شهر‌ها برای سومین شب متوالی در اعتراض به خشونت و زور توسط پلیس علیه اقلیت‌ها تظاهرات کردند.

در همین حال، در جدید‌ترین اقدامات مرگبار پلیس آمریکا «آکای جورلی» ۲۸ ساله در منطقه «بروکلین» در نیویورک به ضرب گلوله پلیس کشته شد و خشم افکار عمومی آمریكا از اقدامات نژادپرستانه پلیس را برانگیخت.

موج اعتراض‌های مردمی در آمریکا هفته گذشته در پی تبرئه یک مامور پلیس که یک سیاه پوست را تا حد مرگ خفه کرد، به راه افتاد.

شهروندان نیویورک در اعتراض به اقدام خشونت‌آمیز «دانیل پانتالئو» افسر سفیدپوست آمریکایی در دستگیری «اریك گارنر» که منجر به مرگ وی شد، شب دیگری را در خیابان‌های این شهر به تظاهرات پرداختند.

تظاهرات در نیویورک علیه حکم تبرئه پانتالئو از چهارشنبه گذشته شروع شد و تا جمعه شب هم‌چنان ادامه یافته است.

پانتالئو به هنگام دستگیری گارنر به جرم فروش سیگار به‌صورت غیرقانونی دست خود را به‌دور گردن وی حلقه کرد و گارنر که به بیماری آسم مبتلا بود، دچار خفگی شد و در راه بیمارستان جان باخت.

در فیلم دستگیری گارنر، وی تلاش می‌کند تا بگوید که نمی‌تواند نفس بکشد.

اقدام‌های نژادپرستانه ماموران پلیس آمریکا و حکم‌های صادر شده توسط اعضای هیات منصفه مبنی بر بیگناهی ماموران پلیس موجی از خشم و تظاهرات را در این کشور به‌راه انداخته است.

اعضای هیات منصفه شهر «فرگوسن» در ایالت «میسوری» اخیرا رای بر بی‌گناهی مامور پلیسی دادند که در ماه سپتامبر گذشته با شلیک ۱۲ گلوله «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست و غیرمسلح را به قتل رساند.

کد N614756

وبگردی