آفتاب

غنی: تمام وزیران دولت وحدت ملی چهره‌های جدید خواهند بود

غنی: تمام وزیران دولت وحدت ملی چهره‌های جدید خواهند بود

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دلیل تاخیر بر سر اعلام کابینه را ادامه بحث بر سر صلاحیت‌های ریاست اجرایی دولت افغانستان خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اشرف غنی که با بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد، گفت: از زمان تشکیل دولت جدید تا بحال باید قوانین زیادی بررسی می‌شد تا صلاحیت‌های رئیس جدید اجرایی افغانستان در چارچوب قوانین افغانستان مشخص می‌شد و این مساله اکنون حل شده است.

وی افزود: مساله دوم بررسی معیارها برای اعضای کابینه جدید بود و بحث‌های زیادی در این مورد صورت گرفت که آیا چهره‌هایی که در کابینه گذشته حضور داشتند، در کابینه جدید هم باشند یا نه. رئیس جمهوری افغانستان گفت که "اجماع واضح" وجود دارد که کابینه جدید متشکل از چهره‌های جدید باشند.

رئیس جمهوری افغانستان افزود که دلیل سوم تاخیر در تشکیل کابینه بررسی ساختار وزارت‌خانه‌های افغانستان بود که هر وزارت مورد بررسی قرار گرفت، برنامه‌هایشان مشخص شد و اکنون باید برای تطبیق این برنامه‌ها چهره‌های مناسب انتخاب شوند.

آقای غنی همچنین گفت که تصمیم آمریکا برای ادامه "عملیات ضد ترور" در افغانستان پس از ۲۰۱۴ در چارچوب موافقت‌نامه امنیتی میان افغانستان و آمریکا اتخاذ شده اما او این گزارش‌ها را رد کرد که دولت افغانستان به نیروهای خارجی اجازه داده که حملات شبانه را دوباره آغاز کنند.

او گفت: "این موضوع کاملا نادرست گزارش داده شده است. آنچه من گفته‌ام این است که تمام گزینه‌ها مطالعه شوند و در اختیار من گذاشته شوند تا من در مورد آن تصمیم بگیرم."

کد N614690

وبگردی