آفتاب

درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای بازنگری در قوانین نظارتی

درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای بازنگری در قوانین نظارتی

گروهی از قانونگذاران انگلیسی اعلام کردند، قوانین نظارتی انگلیس نقض حقوقی دارند و برای منع پلیس از دسترسی به شنود تماس‌های خبرنگاران باید مورد بازبینی قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس گزارش کمیته تحقیق در امور داخلی، گروهی فراحزبی متشکل از قانونگذاران انگلیسی که وظیفه نظارت بر وزارت کشور را برعهده دارند، ماموران پلیس معمولاً از در نظر گرفتن شغل مردمی که تماسشان شنود می‌شود، غافل هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: این مساله موجب افزایش نگرانی‌ها برای مشاغلی چون خبرنگاری می‌شود چراکه خبرنگاران با افشاگران و وکلایی در ارتباطند که در تماس‌های خود نیازمند اعتماد و امنیت هستند.

انتقادها علیه قوانین نظارتی انگلیس در پی افشای دسترسی پنهانی پلیس انگلیس به ایمیل‌ها و تماس‌های خبرنگاران مطرح شد.

در همین حال کیت واز، نماینده پارلمان و رییس کمیته تحقیق در امور داخلی انگلیس درباره قانون تنظیم اختیارات نظارتی گفت: استفاده از این قانون برای شنود تماس‌های تلفنی خبرنگاران اشتباه است و این اقدام باید متوقف شود چراکه این اقدام باعث می‌شود افشاگران از ارائه اطلاعات خود منصرف شوند.

وی در ادامه افزود: ما نگرانیم که پنهانکاری ماموران در استفاده از این قوانین موجب شود تا دست به اقدامی بزنند که خلاف دموکراسی است.

همزمان این کمیته درخواست کرده تا نشستی برای تغییر قوانین تنظیم اختیارات نظارتی به ویژه تعیین مقررات ویژه برای اطلاعات خاص نظیر منابع خبری خبرنگاران تشکیل شود.

در واکنش به این گزارش، وزیر مهاجرت و امنیت انگلیس متذکر شد، پلیس برای جلوگیری از سوءاستفاده از اختیارات نظارتی، تدابیر امنیتی را اعمال کرده است.

انتهای پیام

کد N614678

وبگردی