آفتاب

آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل در تظاهرات مصر / بازداشت ده‌ها تظاهرکننده

آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل در تظاهرات مصر / بازداشت ده‌ها تظاهرکننده

نیروهای امنیتی مصر ده‌ها تظاهرکننده را که در تلاش بودند در اعتراض به تبرئه حسنی مبارک وارد میدان التحریر در مرکز قاهره شوند، بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضانی که در ابتدا در میدان عبدالمنعم ریاض تظاهرات کرده و در تلاش بودند وارد میدان التحریر شوند، از باتوم استفاده کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد: نیروهای امنیتی به صورتی بی‌هدف تعداد غیرمشخصی از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند. خودروهای زرهی ارتش نیز راه‌های منتهی به میدان التحریر را بستند.

این در حالی است که وزارت کشور مصر هیچ بیانیه‌ای در خصوص متفرق کردن این تظاهرات منتشر نکرده است.

این معترضان بنا به فراخوان گروه‌های انقلابی و سیاسی در مصر جهت تظاهرات در میدان التحریر و سایر میادین استان‌های مصر در محکوم کردن تبرئه حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر تجمع کرده بودند.

پیشتر در چند استان مصر تظاهراتی در محکوم کردن تبرئه مبارک برگزار شد که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات خواهان قصاص عاملان کشتار انقلاب 25 ژانویه شدند.

در همین حال راهپیمایی‌هایی در اسکندریه و پورت سعید برگزار شد که شرکت‌کنندگان در آن خواهان محاکمه عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری کنونی مصر شدند.

در اسکندریه بیش از 10 راهپیمایی در میدان‌های شرقی و غربی این استان برگزار شد که شرکت‌کنندگان در آنها خواهان محاکمه عبدالفتاح سیسی شده و اعتراضات خود را نسبت به افزایش قیمت‌ها و برداشتن یارانه سوخت نشان دادند.

در استان پورت سعید تظاهرکنندگان در اعتراض به موضع‌گیری‌های واشنگتن و تل‌آویو در حمایت از نظام کنونی مصر پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

در منطقه المعادی در قاهره راهپیمایی‌هایی قبل و پس از نماز جمعه برگزار شد که شرکت‌کنندگان در آنها تبرئه حسنی مبارک و حبیب العادلی، وزیر کشور دوره مبارک و معاونان برجسته وی را محکوم کردند.

در الجیزه نیز راهپیمایی‌هایی برای آزادی زندانیان، توقف شکنجه‌ها در داخل زندان و محاکمه عاملان کشتار تظاهرکنندگان برگزار شد.

انتهای پیام

کد N614600

وبگردی