آفتاب

گروه "ولایت سیناء" فایل تصویری از خشونت‌های ارتش مصر منتشر کرد

گروه "ولایت سیناء" فایل تصویری از خشونت‌های ارتش مصر منتشر کرد

گروه «ولایت سیناء» که در گذشته با نام انصار بیت‌المقدس معروف بود، یک فایل تصویری جدیدی را منتشر کرده که در آن به خشونت‌های ارتش مصر در حق زنان، کودکان و غیرنظامیان بی‌دفاع در شبه جزیره سیناء اشاره کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یکی از رهبران گروه «ولایت سیناء» در این فایل تصویری با تهدید به گرفتن انتقام این افراد، از ساکنان شبه جزیره سیناء خواست تا برای حفظ جان و آبرو به این گروه بپیوندند.

این گروه در روز 28 نوامبر گذشته فایل تصویری‌ را منتشر و اعلام کرد که در این فایل «جنایت‌های ارتش مصر» در این منطقه نشان داده شده است.

ساکنان شبه‌جزیره سیناء می‌گویند، عملیات امنیتی کنونی که با نام مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد به حمله‌ای بی‌هدف برای انتقام از ساکنان شبه‌جزیره سیناء تبدیل شده است.

در پی حمله‌ای که در 24 اکتبر گذشته در ایست بازرسی کرم القوادیس صورت گرفت و در آن 31 سرباز مصری کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند، نیروهای مشترکی از ارتش و پلیس مصر دست به عملیات امنیتی برای تعقیب افراد مسلحی زدند که در این حملات دست داشتند.

گروه تروریستی انصار بیت‌المقدس نیز مسوولیت کشتار این سربازان مصری را بر عهده گرفت و مسوولان مصری نیز وضعیت فوق‌العاده اعلام و مقررات منع آمد و شد را در تعدادی از مناطق سینای شمالی اعمال کردند. آنها همچنین گذرگاه رفح در مرز غزه را بسته و منطقه حائلی را ایجاد کرده‌اند که نوار غزه از اراضی مصر جدا می‌سازد.

انتهای پیام

کد N614527

وبگردی