آفتاب

اوباما: به تلاش برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران ادامه می دهیم

اوباما: به تلاش برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران ادامه می دهیم

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با پادشاه اردن مدعی ادامه تلاش های واشنگتن برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "باراک اوباما" در دیدار با "عبدالله دوم" که روز گذشته در کاخ سفید انجام شد، پادشاه اردن را در جریان مذاکرات هسته ای انجام شده با ایران قرار داده و اعلام کرد که آمریکا به تلاش های خود برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران در ماه های پیش رو ادامه می دهد، اما هنوز مشخص نیست که ایران از فرصت مذاکرات استفاده خواهد کرد یا نه.

اوباما همچنین تاکید کرد به پادشاه اردن اطمینان داده که اگر قرار باشد یک توافق بد و غلط به دست آید، آمریکا ترجیح می‌دهد که هیچ توافقی صورت نگیرد، اما با وجود این واشنگتن همچنان با این انگیزه که باید مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود، به مذاکرات ادامه می دهد.

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار گفت: ما هنوز نمی توانیم مشخصا بگوییم که آیا ایران از این فرصت استفاده خواهد کرد یا خیر، ولی به تلاش خودمان در چند ماه آینده همچنان ادامه خواهیم داد و اردن را نیز از آن مطلع می کنیم.

در آخرین دور از مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 که در ماه گذشته در وین برگزار شد آمریکا در اقدامی عجیب شروع به رایزنی با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در مورد جزئیات گفتگوهای انجام شده کرد.

کد N614430

وبگردی