آفتاب
آیت‌الله سبحانی تاکید کرد

ضرورت ایجاد مرکزی برای پیگیری مصوبات کنگره ضد تکفیر

ضرورت ایجاد مرکزی برای پیگیری مصوبات کنگره ضد تکفیر

آیت‌الله سبحانی گفت: در حوزه علمیه قم باید مرکزی تشکیل شود تا مصوبات کنگره جهانی ضد تکفیر را پیگیری و تنظیم کند تا همیشه ارتباط بین علمای جهان اسلام برقرار باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: داعشی‌ها واقعاً جزو مفسدین فی‌الارض هستند، برای اینکه صدها نفر را بدون محاکمه و به نام الله ذبح می‌کنند.

وی ادامه داد: داعش از شعار «لا اله الا الله» که برای موحدها است برای کشتن آن‌ها استفاده می‌کند.

آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که «اصول دین مبنای زندگی مسالمت‌آمیز است» گفت: دین بدون معاد معنا و وجود ندارد و اساس هر دین با معاد است.

وی با اشاره به این‌که «کنگره جهانی ضد جریان تکفیری برای این بود که مشخص شود که میزان در تکفیر چه چیزی است» گفت: مهمانان این کنگره به زبان‌های مختلف بیان کردند که سبک زندگی تکفیری سبک زندگی اسلامی نیست.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: داعشی‌ها مقیاسی را در خود گرفته‌اند و می‌گویند هر کس غیر این باشد کافر است و حتی با الازهر نیز مخالف هستند.

وی منشأ شکل‌گیری تکفیری‌ها را استکبار جهانی دانست و گفت: آن‌ها با همه مسلمانانی که اهل توسل و شفاعت هستند و برای اولیا خدا احترام قائلند مخالف هستند.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: استکبار جهانی این گروه را برای این که مسلمانان به جان هم بیافتند و یکدیگر را بکشند تا دیگر قدرتی نداشته باشند ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی سال‌ها برنامه‌ریزی کرده است تا راهی پیدا کند که مسلمانان را به جان هم بیندازند و اسرائیل حاشیه امنی داشته باشد و بهترین راه همین بود که گروهی را تشکیل دهند که به نام الله به جان مسلمانان بیافتند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید اظهار کرد: پیامبر(ص) با کشتن و قتل عام مخالف بود و در طول جنگ‌های پیامبر تنها 800 نفر کشته شدند و این در حالی است که داعشی‌ها در هر حمله‌ای 100ها نفر را می‌کشند و تاکنون تعداد بسیاری از مسلمانان سوریه و عراق کشته و یا مجروح شده‌اند.

وی با بیان این‌که «اسلام دین رحمت و محبت است» افزود: اولین جمله‌ای که ما در اسلام یاد می‌گیریم «بسم‌الله الرحمن رحیم» است که نشان از رحمت و محبت اسلام دارد و رفتار داعشی‌ها با این آموزه ما کاملاً مخالف است.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: امام علی(ع) از اینکه دشمنان خلخال از پای زن مسیحی در سرزمین‌های اسلام خارج کردند ناراحت می‌شود و گریه می‌کند.

وی گفت: در این کنگره علمای برجسته جهان اسلام فهمیدند که شیعیان و حوزه علمیه به دنبال این هستند که همه مسلمانان در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «در حوزه علمیه قم باید مرکزی تشکیل شود که مصوبات کنگره جهانی را پیگیری و تنظیم کند تا همیشه ارتباطی بین علمای جهان اسلام باشد» گفت: از حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای برگزاری این کنگره تشکر می‌کنم، همه زحمات این کنگره بر دوش ایشان بود و بنده نیز تا حد توان سعی کردم که در خدمت ایشان باشم.

انتهای پیام

کد N614328

وبگردی