آفتاب

دیدار رییس جنبش فرهنگی لبنان با سفیر کشورمان در بیروت

دیدار رییس جنبش فرهنگی لبنان با سفیر کشورمان در بیروت

رییس جنبش فرهنگی لبنان به همراه جمعی از شخصیت‌های فرهنگی این کشور با حضور در محل سفارت ایران، با محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت ملاقات و درباره تحولات منطقه و همکاری‌های فرهنگی دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بلال شراره در این ملاقات با تشریح فعالیت‌های جنبش فرهنگی لبنان اظهار کرد: این موسسه با بیش از دو دهه سابقه فعالیت فرهنگی در سراسر لبنان، آمادگی دارد روابط خود را با مراکز و شخصیت‌های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تقویت کند.

رییس جنبش فرهنگی لبنان ابراز امیدواری کرد با برگزاری کارگاه‌های مشترک علمی و تبادل هیات‌های فرهنگی، روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

دیگر شخصیت‌های فرهنگی حاضر در جلسه نیز در این ملاقات به بیان دیدگاه‌های خود درباره راهکارهای تقویت روابط فرهنگی دو کشور پرداختند و بر لزوم اهتمام بیش‌تر جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های فرهنگی در لبنان تاکید ورزیدند.

محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه، بر لزوم تقویت فکر مقاومت به عنوان پایه و اساس فرهنگ در جامعه لبنانی و به عنوان نقطه اشتراک پیروان کلیه طوایف و مذاهب موجود در لبنان تاکید کرد و افزود: لبنان کشوری است که از تنوع طایفه‌یی برخوردار بوده و این تنوع، به عنوان یک خصیصه ممتاز برای جامعه لبنان به شمار می‌آید.

انتهای پیام

کد N614094

وبگردی