آفتاب

فرانسوا اولاند وارد آستانه شد

فرانسوا اولاند وارد آستانه شد

رئیس جمهور فرانسه امروز صبح برای دیداری رسمی وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه برای یک دیدار رسمی 48 ساعته امروز صبح وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

رئیس جمهوری فرانسه در کاخ ریاست جمهوری قزاقستان برای نخستین بار با نورسلطان نظربایف، همتای قزاق خود دیدار و گفتگو می کند.

فرانسوا اولاند در این دیدار پس از کنفرانس مطبوعاتی مشترک، سخنرانی در برابر مجامع اقتصادی و دانشگاهی قزاقستان خواهد داشت و بعد از ظهر امروز در دومین مرحله از سفر خود به قزاقستان، به آلماتی پرواز می کند.

در این سفر قرار است علاوه بر موضوعات دیپلماتیک، مسائل اقتصادی و تجاری نیز در دستور کار این سفر قرار دارند.

شایان ذکر است قزاقستان بزرگ‌ترین تولیدکننده اورانیوم در جهان و تامین کننده سوخت نیروگاه های اتمی فرانسه است. این کشور همچنین  از منابع غنی نفت، منگنز، آهن، کروم و زغال سنگ برخوردار است.

قزاقستان که به واسطه موقعیت جغرافیایی خود دارای موضعی قوی در آسیای میانه است، نقش محوری در مرزهای روسیه و چین دارد و به روسیه که در تلاش است با ایجاد اتحادیه گمرکی نفوذ خود را بر جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی احیا کند به روشنی اعلام داشته است که پیوستنش به این سازمان هیچ نفع اقتصادی برای این کشور ندارد و پیوستنش به هیچ وجه به معنای تبعیت سیاسی از روسیه نخواهد بود.

کد N614047

وبگردی