آفتاب

بوگدانف: روسیه از برقراری امنیت و ثبات در لبنان حمایت می‌کند

بوگدانف: روسیه از برقراری امنیت و ثبات در لبنان حمایت می‌کند

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم برقراری ثبات در لبنان تاکید کرد، کشورش از انتخاب رئیس جمهور برای این کشور حمایت کرده و از نقش ارتش لبنان در مبارزه با تروریسم استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، "میخائیل بوگدانف"، معاون وزیر خارجه روسیه در امور خاورمیانه در جریان سفر دو روزه خود به لبنان با میشل سلیمان،‌ رئیس جمهوری سابق این کشور دیدار کرد وضمن اعلام حمایت مسکو از تحقق ثبات در این لبنان تاکید کرد، روسیه "بیانیه بعبدا" را تایید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روسیه برای ثبات در لبنان اهمیت بسیاری قائل است،گفت مسکو خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور بوده و از نقش ارتش لبنان و نیروهای امنیتی در مبارزه با تروریسم قدردانی می‌کند.

از سوی دیگر سلیمان تاکید کرد: امنیت لبنان به طور اساسی با دور شدن آن از بحران‌های منطقه‌ای و فاصله گرفتن از انعکاس‌های منفی جنگ‌های در حال وقوع در کشورهای همسایه در ارتباط است.

وی افزود: خالی ماندن پست ریاست جمهوری در لبنان به نفع گروه‌های تروریستی است و تمام گروه‌ها باید با در نظر گرفتن منافع کشور، طرف‌هایی را که روند انتخابات را مختل می‌کنند تشویق کنند که به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

بوگدانوف همچنین در جریان این سفر با نبیه بری،رئیس پارلمان لبنان دیدار و اعلام کرد، روسیه از لبنان و ارتش آن حمایت های سیاسی و اقتصادی بعمل می آورد.

بوگدانوف در سفری دو روزه به بیروت سفر کرده است و قرار است طی این سفر با برخی مقامات لبنانی در خصوص اوضاع کنونی منطقه و روابط دو جانبه میان بیروت و مسکو گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N614002

وبگردی