آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

یک عضو کمیسیون امنیت ملی: ایران مشکلی با بازگشایی سفارت انگلیس ندارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی: ایران مشکلی با بازگشایی سفارت انگلیس ندارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آمادگی ایران برای بازگشایی سفارتخانه انگلیس خبر داد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن بیان این مطلب و با اشاره به مصوبه مجلس درباره کاهش روابط با انگلیس، گفت: مصوبه مجلس در خصوص قطع روابط نبود و به موضوع کاهش روابط از سطح سفارتخانه به کاردار اشاره داشت.

او ادامه داد: در همان مصوبه تبصره‌ای وجود دارد مبنی بر این‌که با توجه به شرایط، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در خصوص گسترش روابط با این کشور تصمیم بگیرد.

رییس گروه دوستی ایران و انگلیس هم‌چنین با بیان این‌که ما مشکل خاصی برای بازگشایی سفارت انگلیس نداریم، تصریح کرد: بازگشایی آن بستگی به انگلیس دارد و آن‌ها هستند که باید این اراده را در خود ایجاد کنند و در عین حال وزارت امور خارجه ایران با بریتانیا گفت‌وگوهایی در این خصوص داشته است و بسترها و زمینه‌ها در حال حاضر آماده است تا بازگشایی انجام گیرد.

منصوری آرانی با تأکید بر این‌که ما عجله‌ای برای این بازگشایی نداریم، خاطرنشان کرد: احتمال بازگشایی سفارت انگلیس تا پایان سال جاری وجود دارد و آن‌ها نیز نسبت به این بازگشایی اعلام آمادگی کرده‌اند هرچند مسائل جانبی و حواشی وجود دارد که امیدواریم آن‌ها نیز مرتفع شود.

در عین حال محمدحسن آصفری، عضو دیگر کمیسیون امنیت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازگشایی سفارت انگلستان گفت که اگر بنا باشد سفارت‌خانه باز شود دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس باید نسبت به بی‌ادبی‌هایی که در سازمان ملل کرد از ملت ایران عذرخواهی کند و وزارت امور خارجه نیز نباید آن بی‌ادبی‌ها را بی‌پاسخ بگذارد.

وی هم‌چنین تأکید کرد: بریتانیا حق دخالت در امور داخلی کشورمان را ندارد چرا که جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل و اثرگذار در منطقه است.

انتهای پیام

کد N613935

وبگردی