آفتاب
در دانشگاه کاشان

انجمن علمی فرش ایران شعبه کاشان گشایش یافت

انجمن علمی فرش ایران شعبه کاشان گشایش یافت

مراسم آیین گشایش مجدد شعبه کاشان انجمن علمی فرش ایران با حضور معاون تحقیقات و آموزش مرکز ملی فرش ایران در دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر امیرحسین چیت سازیان، رئیس انجمن علمی فرش ایران هدف از ایجاد این انجمن را توسعه نگرش علمی در عرصه فرش دستباف، جذب تجارب گذشتگان و پاسداری از اصالت هنری و گسترش، پیشبرد و ارتقای دانش فرش ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه این انجمن در سال 81 در این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرد و به دلیل مشکلاتی مدتی این انجمن لغو شده بود، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده فعالیت این انجمن مجدد شروع شد که انتشار اولین فصلنامه علمی پژوهشی فرش ایران با نام گلجام، دایرةالمعارف فرش ایران و برگزاری نمایشگاه‌ها از جمله فعالیت‌های این انجمن است.

وی مجهز شدن به سلاح علم را رمز پویایی و شکوفایی صنعت دانست و افزود: هنر و صنعت زمانی تداوم می‌یابد و شکوفا می‌شود که خود را به سلاح علم و اطلاعات مجهز کند.

وی با بیان اینکه اگر انجمن‌ها به یک سامانه و نظام خاصی تبیین شوند، عملکرد افزون‌تری خواهند داشت، خاطرنشان کرد: افراد بسیاری از اقصا نقاط این کشور هستند که در هنر فرش کار کرده و هنر را با جان خودشان تلفیق می‌کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان نیز در این نشست کاشان را خاستگاه فرش دانست و افزود: سابقه و پتانسیلی که در حوزه فرش دستباف و ماشینی در این شهر وجود دارد، قابل رقابت با دیگر شهرهاست.

دکتر مجید منعم زاده، چاپ مجله علمی پژوهشی گلجام، راه‌اندازی انجمن علمی فرش و تدوین دایرةالمعارف فرش را از جمله اقدامات دانشگاه کاشان در حوزه فرش دانست و تصریح کرد: توجه به رویکرد علمی نسبت به فرش و رساندن این صنعت به جایگاه واقعی از جمله اهداف تاسیس انجمن علمی فرش کاشان است.

وی رشته فرش، کانون هماهنگی صنعت فرش و انجمن علمی فرش را از جمله زیرساختهای مناسب برای رونق صنعت فرش این شهر بیان و اظهار امیدواری کرد: با توجه به این توانمندی‌ها بتوانیم فرش را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

انتهای پیام

کد N613740

وبگردی