آفتاب

تظاهرات گسترده معترضان در چند شهر آمریکا علیه پلیس این کشور

تظاهرات گسترده معترضان در چند شهر آمریکا علیه پلیس این کشور

در پی حکم یک دادگاه عالی در آمریکا مبنی بر تبرئه افسر پلیسی که یک سیاهپوست را خفه کرده بود، مردم آمریکا برای دومین شب متوالی در شهرهای نیویورک، واشنگتن، بوستون و شیکاگو به خیابان‌ها آمدند و خواستار اصلاحات در سیستم قضایی و پلیس این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه یو اس آتو دی، معترضان در شهرهای نیویورک، کالیفرنیا و شیکاگو که از حکم دادگاه عالی آمریکا در خصوص خفه شدن "اریک گارنر" شهروند 43 ساله سیاهپوست آریکایی که از رای این دادگاه به خشم آمده بودند در پیاده روها یا روی زمین دراز کشیده بودند.

در شیکاگو معترضان با حضور در اتوبان دان رایان برای مدت کوتاهی رفت و آمد را مختل کردند.

در واشنگتن دی سی نیز معترضان فریاد می‌زدند: "هیچ عدالت و صلحی وجود ندارد". معترضان همچنین خیابان‌ها را در مرکز شهر آتلانتا بستند و سعی در مسدود کردن موقت یک بزرگراه در دالاس داشتند.

در منهتن پلیس ده‌ها معترض را دستگیرکرد. معترضان که از نژادهای مختلفی بودند دست به اعتراض در منطقه برادوی زدند و مانع از حرکت تاکسی و اتوبوس‌ها شدند.

این معترضان همچنین به یاد مایکل براون نوجوان بدون سلاح 18 ساله آمریکایی که در ماه اوت توسط یک افسر پلیس کشته شد فریاد می‌زدند: "دست‌ها بالا، تیراندازی نکنید".

ولز نرون 23 ساله یکی از افرادی بود که درتظاهرات در منهتن شرکت کرده بود گفت: من فکر می‌کنم معترضان باید بیرون بیایند و بگذارند صدایشان شنیده شود. زندگی سیاهپوستان مهم است و نظام کنونی علیه مردم اقدام میکند.

انتهای پیام

کد N613688

وبگردی