آفتاب

حدادعادل: ملت ایران خود را ولی دم مدرس می‌داند

حدادعادل: ملت ایران خود را ولی دم مدرس می‌داند

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ملت ایران خود را ولی‌دم مدرس می‌داند، شهید مدرس را مدافع استقلال کشور دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی حداد عادل در سخنرانی پیش از خطبه‌های خود در نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک روز معلول، گفت: دولت و مجلس و همه مسئولان نسبت به معلولین مسئولیت دارند و مجلس نیز در این هفته قوانینی را برای کمک به معلولین تصویب کرد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله در آینده شاهد تسهیلات بهتر و بیشتری برای معلولین باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به 10 آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، اظهار کرد: این روز به همین مناسبت روز مجلس نامیده شده و مجلس افتخار می‌کند که به شهید بزرگواری همچون آیت‌الله مدرس نسبت دارد.

حداد عادل با اشاره به زندگینامه شهید مدرس، تحصیلات و خانواده وی، خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های شهید مدرس مبارزه با استبداد قاجار به خصوص در محل زندگی خود در اصفهان بوده که ایشان به شدت در مقابل ظلم و سلطه قاجاری ایستادگی کرد و بعد از آن با همکاری آقانجفی در راه پیروزی مشروطیت در اصفهان پرچم مبارزه را به دست می‌گیرد و در همین زمان شهرت مدرس از نظر علمی و سیاسی در ایران و نجف می‌پیچد.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه گفت: بعد از تأسیس مجلس و از مجلس دوم که قرار می‌شود 5 نفر از مجتهدین و علمای طراز اول برای نظارت بر قوانین مجلس معرفی شوند، مدرس یکی از این علمای طراز اول است که به مجلس راه پیدا می‌کند.

حداد عادل یادآور شد: البته این نظارت در مجالس آینده ادامه پیدا نمی‌کند و مدرس چندین دوره به عنوان وکیل مردم تهران به مجلس راه پیدا می کند که همزمان با راهیابی رضاخان به قدرت است که او قبل از شاه شدن بحث جمهوریت را مطرح می‌کند اما مدرس متوجه نقشه شوم انگلیسی‌ها شده و با رضاخان صددرصد مخالفت می‌کند و با هوشیاری مقابل او می‌ایستد.

ادامه دارد

کد N613681

وبگردی