آفتاب

بازدید رئیس‌جمهور مکزیک از محل ربوده شدن ده‌ها دانشجوی این کشور

بازدید رئیس‌جمهور مکزیک از محل ربوده شدن ده‌ها دانشجوی این کشور

رئیس‌جمهوری مکزیک برای نخستین بار از زمان ربوده شدن 43 دانشجو در ایالت گوئررو این کشور به این ایالت سفر کرده و وعده داد که اقتصاد این ایالت را با اتخاذ برخی تدابیر تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از دو ماه پیش بود که 43 دانشجو در ایالت گوئررو مکزیک به طرزی مشکوک ناپدید شدند و این حادثه بزرگترین بحران دولت انریکه پنانیتو، رئیس جمهوری مکزیک را به بار آورد.

پنانیتو، روز پنجشنبه در کنفرانسی در شهر آکاپولکو اظهار داشت که قرار است هزینه عوارض بزرگراه‌های میان مکزیکوسیتی و این شهر را در فصل تعطیلات پایین بیاورد و صندوق ویژه‌ای برای حمایت از اصناف در شهرهایی که تحت تاثیر خشونت و اعتراضات بوده‌اند تشکیل دهد.

این اخبار یک روز بعد از آن اعلام شد که دولت مکزیک اظهار کرد پلیس و سربازان فدرال وظایف امنیتی در شهر آکاپولکو در 35 شهر دیگر در ایالت گوئررو و سه ایالت همسایه آن را به عهده خواهد گرفت.

این جدیدترین پاسخ پنانیتو به خشم عمومی گسترده در مکزیک است؛ خشمی که با اقدام پلیس شهر ایگوالا در ایالت گوئررو در تعقیب دانشجویان گم شده در 26 سپتامبر و تحویل دادن آن ها به اعضای باند تبهکار گوئه‌رووس یونیدوک بالا گرفت.

به گفته دادستان‌های مکزیک، این باند تبهکار اقدام به قتل این جوانان دانشجو کرده و اجساد آن‌ها را سوزانده است.

این پرونده موچب چند هفته تظاهرات وگاها اعتراضات خشونت آمیز در مکزیک از جمله در شهر آکاپولکو شد. اواخر ماه نوامبر سفارت آمریکا به شهروندانش توصیه کرد از سفر غیر ضروریبه شهر آکاپولکو خودداری کنند.

پنانیتو تصریح کرد: در بخشهایی از کشور ما جرایم سازمان یافته گسترش یافته و حتی پای مقامات و پلیس نیز به آن باز شده است.

به گفته کارشناسان پنانیتو خیلی دیر به مساله ربوده شدن دانشجویان واکنش نشان داده است.

انتهای پیام

کد N613429

وبگردی