آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج، فرهنگ مهدویت را تحریف می‌کند

تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج، فرهنگ مهدویت را تحریف می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج عامل اصلی در تحریف فرهنگ مهدویت است.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، به بررسی ابعاد مختلف علل غیبت حضرت مهدی (عج) و تشریح انتظار پرداخت و افزود: انتظاری مثبت، انسان‌ساز، پویا و تحول‌گراست که افزون بر ایجاد آمادگی در فرد، زمینه ساز پیدایش تحول در جامعه برای همسو شدن با نهضت جهانی آن حضرت را نیز فراهم سازد.

وی داشتن تقوا و آگاهی، تحقیق و پژوهش در حوزه مسائل دینی را از مهم‌ترین ویژگی‌های منتظران ظهور دانست و خاطرنشان کرد: منتظران واقعی امام زمان (عج) باید به شناخت درستی از این فرهنگ برسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، ترویج فرهنگ مهدویت را زمینه‌ساز تقویت اعتقاد عمومی در جامعه برشمرد و اضافه کرد: دشمن با تحریف واقعیت‌های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب‌هایی را به جوامع شیعه وارد می‌کند.

وی نبود شناخت مناسب نسبت به امام عصر(عج) را بزرگ‌ترین کاستی امت اسلامی بیان کرد و یادآور شد: تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج عامل اصلی در تحریف فرهنگ مهدویت است که منتظران واقعی امام زمان (عج) باید به شناخت درستی از این فرهنگ برسند.

نعمت‌اللهی با اشاره به این‌که «فرهنگ مهدویت، فرهنگ ارزش‌ها و دین است» ادامه داد: انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان و تربیت آن‌ها به‌عنوان منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) نیز ضرورتی انکارناپذیر است.

وی فرهنگ مهدویت و انتظار را بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی (عج) است و منتظران واقعی باید برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) با تقوا و با ایمان باشند و انتظاری مثبت، پویا، به‌روز، هدفمند و فعال داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید بر این‌که «باید اعتقاد به امامت به‌عنوان یکی از مبانی اعتقادی اسلام مورد توجه واقع شود» ادامه داد: پیامبراکرم (ص) می‌فرمایند: هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

انتهای پیام

کد N613253

وبگردی