آفتاب
لاریجانی در دیدار با رییس مجلس ملی پاکستان

آمریکا و صهیونیست‌ها از هر اختلافی در امت اسلامی استفاده می‌برند

آمریکا و صهیونیست‌ها از هر اختلافی در امت اسلامی استفاده می‌برند

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس مجلس ملی پاکستان با اشاره به این‌که «سیمای واقعی دموکراسی را می‌توان در قدرت پارلمان‌های دو کشور دید» گفت: جریان‌های افراطی عملا کاری می‌کنند که استفاده آن را آمریکا و اسراییل می‌برند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی لاریجانی رییس قوه مقننه با اشاره به همکاری‌های امنیتی اظهار کرد: ما مرز مشترک با شما داریم این مرز دوستی بین دو کشور است اما برخی از اشرار و افراد تندرو این مرز را تخریب می‌کنند و این به طور طبیعی بر روی مردم تاثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: ما بارها با مسئولین امنیتی کشور شما در این زمینه صحبت کردیم و آن‌ها هم ، هم عقیده بودند که باید از مرز دو کشور صیانت کنیم. حتما همکاری‌های امنیتی بین دو کشور کمک می‌کند که یک عده شرور شرایط دو کشور را مشوح نکنند.

وی همچنین با اشاره به مسائل منطقه و بحران‌های بوجود آمده اظها ر کرد: در این مسائل سعی می‌کنند بین مسلمانان اختلاف بیاندازند و ما این حرکت را یک حرکت شیطنت‌آمیز می‌بینیم که دنبال تفرقه بین مسلمانان است و مسلمانان از هر فرقه‌ای که باشند خدای واحد دارند، کتاب آسمانی‌شان یکی است و نمازشان یکی است و این درگیری که بوجود می‌آورند درگیری طبیعی نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این جریان‌های افراطی و تندرو و تروریستی عملا کاری می‌کنند که استفاده آن را قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و اسراییل می‌برند.

وی با تاکید بر این‌که «آمریکا و صهیونیست‌ها از هر اختلافی در امت اسلامی استفاده می‌برند» گفت: باید تلاش کرد این مشکلات را حل کرد و متاسفانه الان حرکت‌های تروریستی در اکثر کشورهای اسلامی وجود دارند.

وی با اشاره به این‌که «برخی کشورهای منطقه یا توجهی نسبت به جریانات تروریستی ندارند یا حتی به آن‌ها کمک می‌کنند» ابراز کرد: باید با تروریست‌ها مبارزه جدی شود و این نقطه‌ای است که ما را با شما نزدیک می‌کند تا با همکاری یکدیکر در کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم همفکری شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ سردار ایاز صادق رییس مجلس ملی پاکستان نیز ضمن معرفی رهبران احزاب که نماینده پارلمان این کشور هستند به امضای تفاهم‌نامه میان دو کشور ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود همکاری میان دو کشور افزایش یابد.

انتهای پیام

کد N613126

وبگردی