آفتاب

سردار سلامی: نگران هیچ چیز نباشید

سردار سلامی: نگران هیچ چیز نباشید

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: قدرت دفاعی ما امروز بهترین پتانسیل و تکیه‌گاه را برای دستگاه دیپلماسی‌مان فراهم کرده و این یک حقیقت است و این راه با شتاب و اعتماد به نفس و باور قوی‌تری نسبت به گذشته ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سلامی در همایش اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند جهان را مدیریت کنند تا بازیگر کلیدی و تعیین‌کننده در مسیر تحولات جهانی باشند، ابتدا تلاش می‌کنند تا ذهن‌ها، ادراکات، باورها و ذهنیت‌های مردمان و جوامع را مدیریت کنند؛ چراکه بدون تسلط بر باورها نمی‌توان جهان را مدیریت کرد و ملت‌ها آن‌گونه عمل می‌کنند که می‌اندیشند و هر فعل و انفعال در دنیای واقعی تابع فعل و انفعال ذهن انسان است.

وی افزود: هنر بزرگ انقلاب اسلامی و اعجاز بزرگ حضرت امام(ره) این بود که تصورات، ادراکات و باورهایی را که قدرت‌های استکباری برای جهان ساخته بودند را درهم شکست. همچنین هنر امام(ره) این بود که به ملت ما این اعتقاد، باور، درک و فهم را القاء کرد که می‌توان به هویت حقیقی خود بازگشت و بر اساس ارزش‌ها، عقاید و باورهای خود زندگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه از استراتژی‌های دشمنان این بود که از شعاع نفوذ انقلاب اسلامی به سایر ممالک جلوگیری شود، اما صلابت حقیقی امام(ره) با آرمان‌های ایشان پیوند خورد و انقلاب را در یک مسیر توقف‌ناپذیر در سطح وسیعی از جهان قرار داد.

وی با بیان این‌که «تفکر انقلاب اسلامی و تفکر بسیج بود که در این راستا برنامه‌ریزی کرد» گفت: امام تصور و تعریف و مفهوم جدیدی از قدرت ارائه دادند که آن قدرت حقیقت و حقیقت قدرت بود و شاهد بودیم که ما در دفاع مقدس به رغم همه نابرابری‌ها پیروز شدیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر این‌که «داستان عملیات‌های ما در طول تاریخ نبردهای جهانی بی‌نظیر و بی‌سابقه است»، افزود: اگر ما می‌خواستیم با آموزه‌های سنتی و حتی مدرن آمریکایی بجنگیم باید شکست می‌خوردیم ولی پیروز شدیم؛ چراکه استقلال در اندیشه داشتیم و برای اولین بار استقلال استراتژی را تجربه کردیم.

وی افزود: بزرگ‌ترین ظلمی که آمریکایی‌ها بر ما روا داشته بودند این بود که ما در میدان عمل به عنوان اپراتور تربیت کرده بودند و ما فاقد تفکر و روح و استراتژی بودیم و نمی‌توانستیم برای جامعه خود تعیین مسیر کنیم اما بعد از انقلاب دارای اندیشه و تفکر و استراتژی شدیم و توانستیم با ابتکار عمل جنگ را اداره کنیم و بعد این واقعیت را متوجه شویم که هر کجا از قدرت تفکر درونی خود استفاده کردیم در مقابل دشمن پیروز شدیم.

وی با مورد توجه قرار دادن تولید قدرت دفاعی ایران در سال‌های پس از جنگ، گفت: قدرتی که امروز در عرصه دفاع موشکی در نظام جمهوری اسلامی داریم از هیچ به وجود آمده است؛ یعنی ما بدون اتکا به هیچ قدرت خارجی چنین دستاوردهایی را داشته‌ایم. این در حالی است که دشمن از نخستین روز انقلاب را رصد می‌کرد تا ما در این راستا در تحریم کامل قرا بگیریم اما از آن‌جا که تفکر به بن‌بست رسیدن در بین بچه‌های سپاه وجود نداشت توانستیم با فاصله زمانی بسیار اندکی در این مسیر قدم‌های بلندی برداریم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به توانایی‌ ایران در هدف قرار دادن شناورهای جنگی با استفاده از فناوری‌ موشک‌های بالستیک، گفت: این اتفاق‌ها به دلیل جمله ما می‌توانیم حضرت امام(ره) رخ می‌دهد. ضمن این‌که رهبری عظیم‌الشان نیز در مسیر این افق‌های آرمانی هنرمندانه و استادانه ما را هدایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی ما آرزو داشتیم که یک پرنده سرنشین داشتیم تا بتواند برای ما در اعماق راهبردی هدف تولید کند. شاید به 10 سال نرسید که سپاهی‌ها و بسیجی‌های ما اراده کردند و ما توانستیم در حالی‌که در این راستا برای ما تحریم صددرصد و جهانی وجود داشته و ما حتی مدل هم نداشتیم.

وی با اشاره به «ساخت و تولید و توانایی موتور ونکل و پهپادهای جمهوری اسلامی ایران»، گفت: یک زمانی ساختن این‌ها برای ما فراتر از آرزو بود اما همین بچه‌های بسیجی و همین مغزها اینجا ماندند و این اعجاب‌ها را آفریدند و هم‌اکنون زمانی است که ما رادارهایی داریم که ماهواره‌ها را در آسمان رصد می‌کنند.

سلامی تبدیل آرمان به واقعیت را از جمله هنرهای بسیجیان عنوان کرد و با مورد توجه قرار دادن وجود دانش هوافضا در کشورمان، اظهار کرد: هر کجا بیشتر تحریم وجود داشت با تکیه بر ذهن‌های خود بیشتر موفق بوده‌ایم.

وی در ادامه دانش هسته‌ای کشورمان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: هسته‌ای جزو محروم‌ترین دانش‌های کشور ما بوده و در این مورد حتی دوستان هم به ما کمکی نمی‌کنند؛ چراکه این موضوع، موضوع متفاوتی است اما جوانان ایران همچون شهید احمدی روشن و شهید شهریاری که توانست پروژه غنی‌سازی 20 درصد را تحقق بخشد ما را به اینجا رساندند.

وی گفت: وقتی ما از غنی‌سازی 5 به 20 درصد رسیدیم موازنه مذاکره کاملا به هم ریخت چون قدرتی حقیقی ظهور کرد و اگرچه دشمنان به دنبال ترور دانشمندان ما هستند اما امروز لشکرهای متعدد بسیجی داریم که کشور ما را در این شرایط در اوج قرار داده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: امروز خیلی‌ها می‌خواهند چهره بسیج را زخمی کنند و از آن تصویری زشت بسازند اما این‌ها باید بدانند که این جامعه به برکت وجود بال اندیشه بسیج در حال رشد است و ما امروز در پزشکی و بیومکانیک، بیوشیمی، بیولوژی و در همه بایوها پیشرفت کرده‌ایم و کسانی در این عرصه جزو پیشگامان بوده‌اند که با مدل اندیشه بسیجی حرکت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که «نباید نگران هیچ چیز بود» گفت: ما در تحریم‌ها رشد کردیم و هم‌اکنون پالایشگاه‌های متعددی می‌سازیم. در همین راستا به زودی پالایشگاهی افتتاح می‌شود که تقریبا معادل همه بنزینی که تولید می‌شود را تولید می‌کند.

وی گفت: هم‌اکنون این ما هستیم که در دریا آمریکایی‌ها را مواخذه و به آن‌ها امر و نهی می‌کنیم. گاهی وقت‌ها آن‌ها از ما شکایت می‌کنند که چرا با ما آمرانه صحبت می‌شود و این حقیقتی است که وجود دارد. اگرچه آمریکا هنوز برترین قدرت جهانی است ولی آمریکایی‌ها خود درباره قدرت‌شان ناامیدانه حرف می‌زنند و این قدرت‌شان را پوسیده می‌خوانند. آن‌ها می‌خواستند که ما هیچ وقت مدل نباشیم اما هم‌اکنون ما تبدیل به یک مدل شده‌ایم و همه این‌ها نشان می‌دهد که یک کشور هم می‌تواند مقاومت و هم پیشرفت کند.

سلامی با مورد توجه قرار دادن تاثیرپذیری کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی ایران، گفت: مرزهای انقلاب ما از شرق مدیترانه و شمال آفریقا توسعه پیدا کرده است این در حالی است که روزی همه مجبور بودند در کریدور دشمن ما حرکت کنند ولی امروز با نگاهی به تحولات سیاسی در شرق مدیترانه می‌بینیم که ظرف هشت سال گذشته آمریکایی‌ها نتوانستند معمای امنیتی رژیم صهیونیستی را حل کنند؛ چنانچه دیدیم که رژیم صهیونیستی در چهار جنگ با حزب‌الله و گروه‌های جهادی فلسطین در اوج نابرابری‌های ظاهری شکست خورد.

وی گفت: آن‌ها می‌خواستند رژیم سوریه را ساقط کنند اما امروز می‌بینیم که نظام سوریه بیش از چند سال پیش قدرتمند شده و آمریکایی‌ها در ابهام و سرگردانی راهبردی در این باره به سر می‌برند و نمی‌دانند چه فرمولی می‌تواند آن‌ها را آبرومندانه از این میدان دور کند.

وی همچنین به تحولات رخ داده در عراق اشاره کرد و گفت: امروز تحولات سیاسی، عملیاتی و تاکتیکی با ابتکار عمل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در عراق در جریان است. راهبرد ائتلاف ضد داعش برای آمریکا تحقیرآمیزترین و شکست‌آورترین راهبرد بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین گفت: تمام سرزمین تحت اشغال رژیم صهیونیستی محل تقاطع آتش حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی است و حزب‌الله در لبنان در هر وضعیتی می‌تواند رژیم صهیونیستی را به شکست بکشاند و همه این‌ها داستان استراتژی‌های آمریکاست.

وی با طرح این پرسش که «آیا دیگر سرزمینی برای این‌که مبدا تهدید جمهوری اسلامی باشد وجود دارد؟» گفت: آن‌ها که گفتند نه غزه، نه لبنان، پژواک صدای بیگانگان را مدنظر قرار دادند و امروز ما نگران هیچ چیز نیستیم. قدرت دفاعی ما امروز بهترین پتانسیل و تکیه‌گاه را برای دستگاه دیپلماسی‌مان فراهم کرده و این یک حقیقت است و این راه با شتاب و اعتماد به نفس و باور قوی‌تری نسبت به گذشته ادامه دارد.

وی خطاب به استادان دانشگاه علوم پزشکی در این همایش نیز گفت: سلامت یکی از شاخصه‌های بزرگی، فرهنگ، تمدن و مدنیت یک کشور است و جنس کار شما عزیزان جنس احیا و کار شما یک تفویض الهی در عرصه بازگرداندن زندگی و حیات به انسان‌هاست.

انتهای پیام

کد N613076

وبگردی