آفتاب
میرزایی‌مقدم:

۸ هزار گفتمان دینی برگزار شد/ انتخاب ۱۰ موضوع ویژه برای امسال

۸ هزار گفتمان دینی برگزار شد/ انتخاب ۱۰ موضوع ویژه برای امسال

قم - مدیر دفتر گفتمان و اندیشه جوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تاکنون حدود ۸ هزار جلسه گفتمان دینی در سراسر کشور برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر داود میرزایی مقدم پیش از ظهر پنجشنبه در همایش گفتمان دینی دانشجویی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: شتاب تحولات فرهنگی ایجاب می‌کند که هر روز به دنبال ارتقای سطح آموزشی خودمان باشیم.

وی طرح گفتمان‌های دینی را یکی از طرح‌های سازمان تبلیغات اسلامی نام برد که از سال ۱۳۸۰ در کشور اجرایی شده و جلسات این طرح به دنبال جامعه پذیرکردن دانشجویان است تا در آینده بتوانند در خانواده و جامعه نقش آفرین باشند.

به گفته وی تاکنون حدود ۸ هزار جلسه گفتمان دینی در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شده است.

میرزایی‌مقدم، رصد شبهات و پرسش‌های فرهنگی جامعه و پاسخگویی به آنها را یکی از ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد و افزود: بانک اطلاعات پرسش‌هایی که در جلسات سراسر کشور مطرح شده به همراه پاسخ آنها تهیه شده است.

انتخاب ۱۰ موضوع ویژه برای امسال

مدیر دفتر گفتمان و اندیشه جوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اساس برگزاری گفتمان‌های دینی، اقناع و ترغیب است تا بتوانیم در مقابل شبهات و سئوالاتی که وجود دارد پاسخگو باشیم.

وی دستاوردهای برگزاری این جلسات را در نخبه‌پروری و تعمیق فرهنگ دین، مهم دانست و اظهار کرد: امسال با در نظر گرفتن نیازهای جوانان، ۱۰ موضوع ویژه برای گفتمان‌های دینی انتخاب شده و جلسات آن در استان‌های کشور در حال برگزاری است.

میرزایی‌مقدم برگزاری همایش عمومی گفتمان‌های دینی دانشجویی با مشارکت مراکز آموزش عالی استان قم را اقدامی منحصر به فرد دانست و گفت: این همایش برای اولین بار در کشور برگزار شده و ما سعی می‌کنیم این روش را در کل کشور به عنوان الگو معرفی کنیم.

کد N612789

وبگردی