آفتاب

موافقت حماس با تمدید فعالیت دولت آشتی ملی فلسطین

موافقت حماس با تمدید فعالیت دولت آشتی ملی فلسطین

جنبش حماس موافقت خود را با تمدید مدت فعالیت دولت وفاق ملی فلسطین به نخست وزیری رامی حمد الله به مدت 6 ماه دیگر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، صلاح بردویل، یکی از رهبران حماس تاکید کرد که این جنبش موافق تمدید مدت فعالیت دولت وفاق ملی به مدت 6 ماه دیگر است، اما این مساله منوط به پیشبرد امور و عدم تبعیض میان نوار غزه و کرانه باختری است.

بردویل همچنین اظهار داشت که دولت رامی حمد الله باید وزارتخانه‌های دولتی هر دو منطقه کرانه باختری و نوار غزه را با هم ادغام کند و ضمن بازسازی خرابی‌های جنگ در غزه، به تحقق آشتی اجتماعی و اجرای دیگر پروژه‌ها در نوار غزه کمک کند.

وی افزود مشکل ما مدت فعالیت دولت وفاق ملی نیست، بلکه مهم نحوه عملکرد آن و عمل آن به تمامی مسئولیت‌های خود و ارائه راهکارهای لازم برای حل مشکلات و بحران‌هاست.

این رهبر حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش از هر اقدامی که به حل مشکلات و مسائل مورد اختلاف بر اساس توافقنامه امضا شده میان دو جنبش فتح و حماس کمک کند، حمایت می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دولت وفاق ملی فلسطین در تاریخ 2 ژوئن و بر اساس توافق آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس تشکیل و مقرر شد که طی مدت 6 ماهه که روز سه شنبه به پایان رسید، زمینه از سر گیری فعالیت پارلمان و برگزاری انتخابات را فراهم سازد که به هیچ کدام از این مسئولیت های خود عمل نکرده است. علاوه بر این، دولت حمد الله پس از جنگ غزه که منجر به خرابی گسترده منازل و مراکز عام المنفعه در غزه شد، مامور بازسازی خرابی ها نیز شد، اما در این زمینه نیز هیچ اقدام مفیدی انجام نداده است.

انتهای پیام

کد N612334

وبگردی