آفتاب

آغاز تحقیقات سازمان ملل درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه

آغاز تحقیقات سازمان ملل درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه

مقامات سازمان ملل اعلام کردند بازرسان این سازمان تحقیقات خود درباره حملات رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات سازمان ملل در نوار غزه در تابستان سال جاری را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تیم بازرسان سازمان ملل سه ماه پس از پایان حملات اسرائیل علیه نوار غزه وارد این منطقه شدند تا تحقیقات خود را انجام دهند.

این بازرسان پیشتر با برخی نمایندگان اسرائیلی در بیت المقدس نیز دیدار کرده بودند. انتظار می‌رود این تحقیقات سه هفته به طول بیانجامد.

رابرت ترنر، مدیر عملیات های آژانس کار و امداد سازمان ملل در نوار غزه به خبرنگاران گفت:‌این بازرسان از محل های انجام حملات علیه تاسیسات سازمان ملل در نوار غزه بازدید می‌کنند و با کسانی که در معرض این حملات قرار داشته اند نشست و مصاحبه خواهند داشت.

در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماههای ژوئیه و اوت سال جاری توپخانه و تانک های اسرائیلی دست کم شش تاسیسات سازمان ملل را مورد حمله قرار داده و حدود 30 فلسطینی پناه برده به این مکان ها را کشتند.

هم اسرائیل و هم حماس اعلام کردند که با این تحقیقات سازمان ملل همکاری کامل خواهند داشت. با این حال اسرائیل گفته است که با تحقیقات جداگانه دیگری از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به منظور ارتکاب جرائم جنگی در حملات به نوار غزه همکاری انجام نداده و مدعی شد که این شورا دارای غرض ورزی علیه اسرائیل است.

انتهای پیام

کد N612258

وبگردی