آفتاب

انتقاد مسکو از قانون‌شکنی های فاحش در انتخابات پارلمانی مولداوی

انتقاد مسکو از قانون‌شکنی های فاحش در انتخابات پارلمانی مولداوی

وزارت امور خارجه روسیه امروز ( چهارشنبه) اعلام کرد که در فرآیند برگزاری انتخابات پارلمانی 30 نوامبر مولداوی قانون شکنی فاحش رخ داده است .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که ناظران بین‌المللی اعلام کردند انتخابات پارلمانی مولداوی به خوبی اجرا شده اما از تصمیم مقامات این کشور در آخرین دقایق به منظور کنارگذاشتن حزب متعلق به "رناتو یوساتی "، تاجر روس از رقابت های انتخاباتی بر اساس اینکه این حزب از خارج پول دریافت کرده انتقاد کردند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: مسکو به دنبال اعلام نتایج انتخابات پارلمانی مولداوی ارزیابی کارشناسان بین‌المللی را مورد توجه قرار داد.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: همزمان نمی توان نادیده گرفت که در خصوص شفافیت و دموکراتیک بودن انتخابات پارلمانی مولداوی نتایج خوبی به دست نیامده و اجازه به برخی قانون شکنی های فاحش در تداراکات برای این انتخابات و فرایند اجرای آن داده شده است.

به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی مولداوی سه حزب حامی اروپا به احتمال زیاد یک ائتلاف حاکم جدید تشکیل خواهند داد. با این حال حزب سوسیالیست مولداوی که حامی پیوستن به بلوک اقتصادی متعلق به روسیه به جای نزدیک شدن به اتحادیه اروپا است بیشتر آراء این انتخابات را کسب کرد.

وزارت امور خارجه روسیه عنوان کرد که نتایج انتخابات پارلمانی مولداوی نشان داد که بسیاری از مردم این کشور خواهان روابط عمیق تر با مسکو هستند.

انتهای پیام

کد N612152

وبگردی