آفتاب

تلاش آنگ سان سوچی برای نزدیک شدن به نظامیان در میانمار

تلاش آنگ سان سوچی برای نزدیک شدن به نظامیان در میانمار

به گفته یکی از مقامات ارشد حزب اپوزیسیون میانمار، رهبر این حزب به منظور ایجاد روابط با قانونگذاران پیش از نشست مقرر برای تغییر قانون اساسی، قانونگذاران نظامی را به شام دعوت کرد. انتظار می‌رود تغییر قانون مانع رئیس جمهور شدن آنگ سان سوچی، رهبر اپوزیسیون میانمار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان حزب لیگ ملی دموکراسی، میانمار اعلام کرد که سوچی ابراز امیدواری کرده تا بتواند نمایندگان نظامی غیر منتخب مجلس را که یک چهارم کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارند، برای ضیافت شام دعوت کنند.

نیان وین، سخگوی این حزب اپوزیسیون متذکر شد: این اولین دیدار ما با نمایندگان نظامی خواهد بود.

وی افزود: ما قرار نیست در این دیدار درباره مساله مهمی گفت‌وگو کنیم اما من مطمئنم که این دیدار فهم متقابل بین ما را افزایش خواهد داد.

با این حال فهم متقابل مدت زیادی است که در میانمار معنی خود را از دست داده است. این کشور در سال 2011 پس از 49 سال از ظلم ناشی از حکومت خونتا رها و وارد روند دموکراسی شد.

سوچی از سال 2011 از اصلاحاتی که توسط دولت نیمه نظامی تین سین، ژنرال اسبق صورت گرفته، حمایت می‌کرد. اما طی یک سال گذشته، به یکی از منتقدان دولت تبدیل شده و آن را به توقف روند اصلاحات متهم می‌کند.

در همین حال حزب سوچی حدود 5 میلیون امضا در حمایت از این درخواست جمع کرده است که نقش ارتش در سیاست‌ها کاهش یابد. با این حال هیچ تاریخی برای گفت‌وگوها درباره قانون اساسی مشخص نشده است و این گفت‌وگوها تنها در صورتی پیش خواهند رفت که تین سین و ژنرال مین آنگ هلانیگ، رئیس ارتش در آن شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N612068

وبگردی