آفتاب

بشار اسد: حملات ائتلاف بی‌تاثیر بوده است

بشار اسد: حملات ائتلاف بی‌تاثیر بوده است

رییس جمهوری سوریه با بی تاثیر خواندن حملات ائتلاف علیه داعش گفت: این ما هستیم که بر روی زمین با گروه‌های تروریستی می‌جنگیم و مطمئنا حملات هوایی به تنهایی نمی‌تواند کار تروریست‌ها را یکسره کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در مصاحبه با معاون سردبیر مجله پاری ماچ فرانسه گفت: نمی‌توان تروریسم را از آسمان نابود کرد و یقینا مادامی که نیروی زمینی که به مختصات جغرافیایی منطقه آشنایی کامل داردند و پا به پای داعش با آنها جنگیده‌اند، وجود نداشته باشد از بین بردن چنین گروه‌هایی ممکن نیست.

اسد در این مصاحبه که قرار است فردا مشروح کامل آن منتشر شود، گفت: اینکه می‌گویند حملات ائتلاف علیه داعش به نفع ما بوده صحیح نیست اگر این حملات جدیت و تاثیری داشت به شما می‌گویم که ما از آن استفاده لازم را می‌بردیم اما این ما هستیم که بر روی زمین با داعش درگیریم و تاکنون هیچ تغییری در روند درگیری‌ها مشاهده نکردیم. به ویژه اینکه ترکیه به شکل مستقیم همچنان به حمایت‌های خود از داعش در این مناطق ادامه می‌دهد.

بشار اسد در پاسخ به سوالی درخصوص امکان برقراری روابط با فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه نیز گفت: این مساله مربوط به روابط شخصی ما دو تا نیست. حتی من کاملا اولاند را نمی‌شناسم. مساله به روابط بین دو کشور و نهادهای دولتی مربوط می‌شود و منافع دو ملت پیش می‌آید. اگر یک مسئول فرانسوی یا دولت این کشور برای تحقق منافع مشترک دو کشور اقدام کند یقینا ما از آن حمایت می‌کنیم و با وی تعامل خواهیم داشت اما دولت کنونی فرانسه علیه منافع ملی ما گام برمی‌دارد و همچنین بر ضد منافع ملت فرانسه نیز حرکت می‌کند، این برای ما مشکل‌ساز است اما در رابطه با اینکه من دشمنت اولاند باشم منطقی پشت این حرف نیست.

رییس جمهوری سوریه افزود: من بر سر هیچ موضوعی با اولاند رقابت و دشمنی ندارم. به نظر من هر آن که با اولاند در فرانسه رقابت دارد و وی را به چالش می‌کشد داعش است چرا که محبوبیت اولاند اکنون به اندازه محبوبیت داعش در فرانسه است.

بشار اسد در ادامه این مصاحبه گفت: کاپیتان یک کشتی به فکر زنده ماندن یا مردن نیست بلکه فکر او تنها نجات کشتی است. این چیزی است که کاپیتان یک کشتی به آن فکر می‌کند. اگر کشتی غرق شود همگان خواهند مرد و بالتبع ما در سوریه به دنبال این هستیم که کشور را نجات دهیم.

وی گفت: در اینجا باید مساله‌ای را متذکر شوم و آن اینکه ماندن من به عنوان رییس جمهور نه قبل از بحران نه طی بحران و نه پس از آن هدف من نبوده و نخواهد بود. چیزی که مهم است این است که ما به عنوان مردم سوریه اجازه نمی‌دهیم که سوریه مترسک غرب باشد. کاملا واضح بگویم این مهم‌ترین و اصلی ترین هدف ما در سوریه است.

انتهای پیام

کد N611999

وبگردی