آفتاب
یوسفیان ملا:

در صورت انحلال یک بانک خصوصی خطری متوجه سرمایه‌ی مردم نیست

در صورت انحلال یک بانک خصوصی خطری متوجه سرمایه‌ی مردم نیست

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره خبر تصمیم‌گیری برای انحلال یک بانک خصوصی گفت که در حال حاضر بانک مرکزی مشغول تمهید مقدمات انحلال این بانک است، اما مردم اطمینان خاطر داشته باشند که هیچ خطری متوجه سرمایه‌ی آنها نیست.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: الان وضعیت به گونه‌ای است که اگر یک بانک منحل شود آب از آب تکان نمی‌خورد و مثل قدیم نیست که پول‌های مردم در صورت انحلال یک بانک به خطر بیفتد. بلکه تمهید مقدمات به نحوی است که مسئولین بانک آرام کنار می‌روند و مسئولین جدید بر سر کار می‌آیند. بدون اینکه پول‌های مردم دچار خطر شود.

وی افزود: شیوه دیگر این است که بانک عینا به بانک مهمتر دیگر منتقل می‌شود مثلا ممکن است یک بانک خصوصی با همان شرایط به یک بانک دولتی منتقل شود. بنابراین این که می‌بینید موضوع بلافاصله اعلام نمی‌شود به دلیل این است که بانک مرکزی مشغول انجام کارهایش است و قرار نیست هیچ اتفاقی برای مردم بیفتد.

یوسفیان با بیان اینکه در صورت انحلال یک بانک دولت تمام جوانب امر را در نظر می‌گیرد تصریح کرد: در حال حاضر بانک مرکزی مشغول تمهید مقدمات انحلال است و ستاد مبارزه با مفاسد هم رای خود را در این باره صادر کرده بنابراین قطعا متخلفین هم مجازات می‌شوند.

انتهای پیام

کد N611851

وبگردی