آفتاب

لاوروف: زمان آن رسیده که شورای امنیت درباره فلسطین موضع‌گیری کند

لاوروف: زمان آن رسیده که شورای امنیت درباره فلسطین موضع‌گیری کند

لاوروف تاکید کرد: مذاکرات در شورای امنیت سازمان ملل درباره حل و فصل درگیری میان فلسطین با اسرائیل مدت‌هاست که متوقف شده و روسیه از بن بست فعلی در این مذاکرات نگران است. اکنون زمان آن رسیده که شورای امنیت درباره فلسطین موضع‌گیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی در شهر خارطوم گفت:

ما معتقدیم که انتقادات مطرح شده علیه کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه نسبتا منصفانه هستند ما حامی افزایش فعالیت‌های این کمیته هستیم اما نه در فرمت اولیه آن بلکه در همکاری با اتحادیه عرب به عنوان یکی از اعضای نوپای این کمیته. روسیه حامی مشارکت اتحادیه عرب در فعالیت‌های کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه است.

وزیر امور خارجه روسیه در جریان اجلاس مذاکرات راهبردی این کشور با اتحادیه عرب اظهار داشت: در آینده نزدیک کنفرانسی در زمینه ایجاد یک منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای به دلیل افزایش نشانه‌های توافق در این زمینه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: مواضع طرفین در زمینه تدارک برای این رخداد مهم دارای اختلافات کوچکی است اما توافقاتی در حال شکل گیری است که مجوز اعلام برگزاری کنفرانس منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای بدون آسیب رسانی به مواضع اولیه در آینده نزدیک را می‌دهد.

در خبری دیگر اینکه قرار است سرگئی لاوروف با جان کری، همتای آمریکایی‌ خود در حاشیه کنفرانس وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در سوئیس دیدار کند.

انتهای پیام

کد N611776

وبگردی