آفتاب

انتخاب رئیس پارلمان تونس به فردا موکول شد

انتخاب رئیس پارلمان تونس به فردا موکول شد

در اولین جلسه پارلمان تونس این گونه تصویب شد که جلسه دیگری برای انتخاب رئیس پارلمان و دو معاونش روز پنجشنبه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه القدس العربی، در اولین جلسه پارلمان این گونه مصوب شد که جلسه بعدی پارلمان ساعت 10 صبح فردا برگزار شود. 161 نماینده موافقت کردند که فردا رئیس پارلمان و دو معاونش را انتخاب کنند. به این ترتیب تا ساعت 9 صبح فردا درخواست‌ها برای نامزدی جهت تصدی پست ریاست پارلمان تونس پذیرفته می‌شود.

جلسه افتتاحیه پارلمان با حضور روسای احزاب مختلف و همچنین مهدی جمعه، نخست‌وزیر تونس و دیگر شخصیت‌های تونسی برگزار کردند اما نتوانستند در این جلسه رئیس پارلمان را انتخاب کنند و انتخاب وی را به روز پنجشنبه موکول شد.

این در حالی است که روزنامه لبنانی السفیر نوشته است که انتخاب رئیس پارلمان به روز جمعه موکول شده است.

در جلسه افتتاحیه منصف المرزوقی، رئیس‌جمهور موقت تونس حضور نداشت.

عماد الدایمی، دبیرکل حزب وابسته به المرزوقی در این باره گفت: این اقدام عمدی صورت گرفته و اقدامی برای هدف قرار دادن ریاست‌جمهوری است. ما نمی‌توانیم با چنین اقدامات نامناسبی دموکراسی را بسازیم و باید به دلیل احترام به موسسات کشور از رئیس‌جمهور برای حضور در این جلسه صرف‌نظر از مواضع یا گرایشات وی دعوت به عمل می‌آمد.

همچنین الازهر العکرمی، سخنگوی حزب ندای تونس درخصوص به تاخیر افتادن انتخاب رئیس پارلمان گفت: هدف ما از به تاخیر انداختن انجام مشورت و گفت‌وگوهای بیشتر بوده است.

محمد الناصر که منصب معاون رئیس حزب ندای تونس را بر عهده دارد شانس بیشتری برای برعهده گرفتن پست ریاست پارلمان دارد.

در همین راستا راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه تونس نیز گفت که بهتر است انتخاب رئیس پارلمان برای انجام مشورت و گفت‌وگوهای بیشتر به تاخیر بیفتد.

انتهای پیام

کد N611535

وبگردی