آفتاب

وزارت کشور عراق بازداشت همسر بغدادی در لبنان را تکذیب کرد

وزارت کشور عراق بازداشت همسر بغدادی در لبنان را تکذیب کرد

وزارت کشور عراق گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه نیروهای لبنانی یکی از زنان ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده‌اند، تکذیب و اعلام کرد که این فرد همسر بغدادی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، دربه گفته منابعی در گروه اطلاعاتی «الصقور» وابسته به سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور عراق آمده است که ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش تنها دو زن به نام‌های "اسماء فوزی محمد الدلیمی" و "اسراء رجب محل القیسی" دارد و زنی با نام "سجی الدلیمی" ندارد.

در این بیانیه تاکید شده است: زنی که توسط نیروهای لبنانی بازداشت و ادعا شده که زن ابوبکر بغدادی است، خواهر عمر عبدالحمید الدلیمی، یکی از بازداشت‌شدگان است که به خاطر مشارکت درانفجارهای بصره و بطحاء در ناصریه به اعدام محکوم شده است.

این گروه تاکید کرد: سجی الدلیمی به سوریه فرار کرده و تحت بازداشت نظام سوریه بود اما در عملیات تبادل اسرای داعش با دولت سوریه در مقابل آزادی راهبه‌های مسیحی سوری آزاد شده بود.

در این بیانیه آمده است: خواهر سجی الدلیمی که دعاء عبدالحمید الدلیمی نامیده می‌شود نیز یک زن انتحاری بود که در بازداشت مقامات اربیل به سر می‌برد و پدر این دو جنایتکار در عضو گروه القاعده است و در حال حاضر با جبهه النصره همکاری می‌کند.

به گفته یک منبع امنیتی لبنانی نیز فاش کرد که سجی الدلیمی خود نیز در بازجویی‌ها این مسئله را تکذیب کرده و تنها تایید کرده که همسر یکی از رهبران النصره بوده است.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی لبنانی گزارش داده بود که ارتش این کشور سجی حمید الدلیمی، همسر ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش و پسر هشت ساله وی را در یکی از شهرهای شمالی لبنان بازداشت کرده است.

انتهای پیام

کد N611330

وبگردی