آفتاب
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی:

پیام اصلی 9 دی؛ شکست‌ ناپذیری مردم در مواجهه با توطئه دشمنان بود

پیام اصلی 9 دی؛ شکست‌ ناپذیری مردم در مواجهه با توطئه دشمنان بود

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی با بیان اینکه حماسه نهم‌دی اقتدار معنوی و قدرت مردمی نظام را به نمایش گذاشت، گفت: پیا م اصلی 9 دی؛ شکست‌ ناپذیری مردم در مواجهه با توطئه دشمنان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر،  دومین جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم‌دی با توجه به در پیش‌بودن پنجمین سالگرد حماسه ماندگار نهم‌دی با حضور تمامی اعضا و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی ـ تبلیغی ـ اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی به ریاست علی‌محمد نائینی تشکیل شد.

نائینی ضمن بازشماری بخشی از دستاوردهای فراوان حماسه نهم‌دی برای نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: حماسه نهم‌دی اقتدار معنوی و قدرت مردمی نظام را به نمایش گذاشت و قدرت ملی ما را بازیابی کرد.

وی در ادامه گفت: در حماسه تاریخی و تاریخ‌ساز نهم‌دی، نظام قدرت بسیج‌گری خود را به نمایش گذاشت و قدرت عاشورا در به حرکت درآوردن آحاد مختلف مردم به منصه ظهور رسید، حماسه 9 دی جایگاه والا و برتر رهبری در روشنگری و بسیج اجتماعی و ملی را بار دیگر به تصویر کشاند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم‌دی در خصوص بزرگداشت پنجمین سالگرد این حماسه بی‌بدیل و باشکوه گفت: ستاد مرکزی و تمامی ستادهای تابعه استانی و شهرستانی بایستی با اندیشه‌ورزی و خردمندی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و روش‌های جدید و خلاقانه و استفاده از رویکردهای نوین، حرکتی خودجوش و مناسبی را در بزرگداشت پنجمین سالگرد حماسه نهم‌دی داشته باشند.

نائینی حماسه نهم‌دی را یک کار بزرگ و خارج از قدرت‌های انسانی دانست و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، خلق حماسه 9 دی عنایت بزرگی بود که خداوند متعال به ملت ایران داشت و این پیام را به جهانیان مخابره کرد که انقلاب اسلامی در مواجهه با پیچیده‌ترین فتنه‌ها و توطئه‌ها، مقاوم و استوار و شکست‌ناپذیر است.

این استاد دانشگاه به سناریوهای پیچیده و توطئه‌های خطرناکی که غربی‌ها علیه مردم ایران و نظام اسلامی طراحی کرده بودند و بعدها هم به آن اعتراف کردند که آنان برای ایجاد و مدیریت فتنه 88 از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند، اشاره کرده و افزود: همه آن فرضیات، خیالات، سناریوها و توطئه‌های شوم دشمنان قسم‌خورده انقلاب به‌ویژه آمریکا و انگلیس با حرکت حماسی 9 دی ملت ایران در هم ریخت و با شکست فضاحت‌باری رو به رو شد.

نائینی گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی با خلق حماسه 9 دی واقعاً نشان داد که با وجود یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای و جنگ نرم و عملیات روانی به‌خصوص با بهره‌گیری دشمنان از همه ابزارهای به روز و جذاب واستفاده از تمامی ظرفیت‌های نوین ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی و موبایل محور بر سر اعتقادات و باورها و ارزش‌های دینی، ملی و عاشورایی خود محکم و استوار ایستاده و نفوذ ناپذیرند.

در ادامه جلسه نیز اصغر آب‌خضر قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن بر شمردن پیام‌های اصلی حماسه تاریخی 9 دی که به جهان مخابره شده بود اشاره کرده و بیان داشت:
یکی از پیام‌های اصلی حماسه تاریخی نهم‌دی این است که به وضوح نشان داد که دشمن از درک قدرت نرم و قدرت مردمی و سلاح ایمان و بصیرت مردم عاجز است و توان شناخت عمق نفوذ استراتژیک نظام اسلامی و کلام رهبری را در داخل و خارج از مرزها ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ناتوانی دشمن از درک و شناخت درست و صحیح قدرت نرم و اقتدار مردمی و دینی نظام که برخاسته از عمق ایمان و بصیرت و بینش دینی و سیاسی است، خاطر نشان کرد:  همین عدم درک درست و صحیح از قدرت و توان استراتژیک ملی باعث خبط غربی‌ها در محاسبات و اشتباه در معادلات رویارویی و مواجهه آنان با ایران سربلند اسلامی شده است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیام‌های اصلی مخابره‌شده به دشمنان عنود و حسود انقلاب در حماسه 9 دی را بی‌شمار دانست و افزود: این فتنه و پس از آن حماسه 9 دی باعث تمایز حق از باطل و رسوا شدن خواص بی‌بصیرت و یا خائن در جبهۀ حق و باطل شد.

آب‌خضر در ادامه گفت: قدرت نفوذ کلام رهبری و جایگاه خطیر و بی‌بدیل ولایت فقیه در سکانداری کشتی انقلاب و عبور موفقیت‌آمیز آن از طوفان حوادث و بلایا وگردنه‌های سخت روزگار نمایان شد و غربی‌ها و ابرقدرتان مستکبر را به حیرت و تحسین واداشت.

وی نهم‌دی را یک تودهنی بزرگ و سیلی محکم بر چهره کریه‌المنظر و نفاق‌گونه ابرقدرتان مستکبر دانست و اظهار کرد: 9 دی قدرت نرم نظام و رهبری را به نمایش گذاشت و غرب را تحقیر کرد.
 
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: بایستی در ایام 9 دی با اجرای برنامه‌های تبیینی ـ تحلیلی، بصیرت عمومی را افزایش داده که رسانه در این مهم در خط مقدم است.

آب‌خضر عملکرد و جهت‌گیری رسانه‌های عمومی و جمعی به‌ویژه کارکرد رسانه ملی را در امر بصیرت‌افزایی و تعمیق بینش دینی و سیاسی و به نمایش گذاشتن و تبیین علل و عوامل فتنه 88 و خلق حماسه 9 دی مهم و اساسی دانست و خاطر نشان کرد : مراکز خبری و رسانه‌ای به‌ویژه سازمان صدا و سیما در خط مقدم مقابله با عملیات روانی پیچیده و جنگ نرم رسانه‌ای دشمن بایستی غیر از تنویر افکار عمومی و پاسخ به شبهات و ابهامات القایی از سوی دشمنان در به نمایش گذاشن دستاوردهای بزرگ و تبیین ابعاد حماسه 9 دی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ بالای رسانه‌ای و پتانسیل مصونیت‌بخشی این حماسه و آفند به دشمن حداکثر استفاده را ببرند.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از همه دستگاه‌ها، سازمان‌های فرهنگی ـ تبلیغی ـ اجرایی، نهادهای انقلابی، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و تاریخ‌نگاری، مجموعه‌های هنری و فرهنگی، از تمامی فرهیختگان، نخبگان، اساتید، کارشناسان، صاحب‌نظران، پژوهشگران، از همه رسانه‌ها و مراکز خبری، مطبوعات، جراید، خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری ـ تحلیلی، عموم مردم و وفاداران به انقلاب اسلامی به‌ویژه رسانه ملی درخواست کرد که با بسیج تمام ظرفیت خود، پر قدرت و مؤثر و فعال در تحلیل ـ تبیین و بیان ابعاد و حقایق این حماسه جاوید در قالب‌های ادبی ـ هنری ـ علمی ـ فیلم و سینما ـ حوزه سایبری و مجازی و بازخوانی وقایع و حقایق ناگفته بپردازند.

در پایان جلسه تمامی اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی و همه نمایندگان دستگاه‌ها و ارگان‌ها به اعلام اهم برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات صورت‌گرفته خود در خصوص بزرگداشت این حماسه پرداختند.

کد N611220

وبگردی