آفتاب

رئیس سابق سیا همچنان زیر ذره‌بین اف بی آی

رئیس سابق سیا همچنان زیر ذره‌بین اف بی آی

تحقیقات اداره تحقیقات فدرال آمریکا درباره اینکه آیا رئیس سابق سیا اطلاعات محرمانه را در اختیار معشوقه‌اش گذاشته است یا خیر، همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، طبق اعلام مقام‌های اف بی آی پرونده ژنرال دیوید پترائوس، رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سال 2012 و پس از استعفای وی باز شد.

در زمانی که اف بی آی در حال تحقیق بر روی شکایات مرتبط با ایمیل بود، متوجه شد که دیوید پترائوس با پائولا برودول، بیوگرافی نویس، روابط عاشقانه دارد. اگرچه کشف اف بی آی به استعفای پترائوس انجامید اما تحقیقات همچنان ادامه دارد تا مشخص شود آیا این مقام سابق سیا اسناد محرمانه به برودول داده است یا خیر. برخی از مدارک بر روی سیستم شخصی پائولا برودول پیدا شده است.

یکی از مقام‌های اطلاعاتی در گفت‌وگو با بلومبرگ عنوان کرد: برخی از اسناد به صورت نامناسبی به اشتراک گذاشته شده است. این اتفاق نباید هیچ گاه رخ می‌داد.

این اقدام از نظر اف بی آی مساله‌ای جدی است اما باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که پترائوس امنیت ملی را به خطر ننداخته است. در جریان تحقیقات سال 2012 پترائوس و معشوقه‌اش هرگونه تبادل اسناد محرمانه را انکار کردند. از زمان افشای این رابطه عاشقانه، پترائوس برای یک شرکت امنیتی خصوصی کار می‌کند و در دانشگاه هاروارد و کارولینای جنوبی مشغول کار است.

انتهای پیام

کد N611185

وبگردی