آفتاب

پیش‌نویس قطعنامه اردن برای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه

پیش‌نویس قطعنامه اردن برای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه

سفیر اردن در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش امیدوار است تا قبل از سال میلادی جدید، پیش نویس طرح از سرگیری مذاکرات صلح میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی را به شورای امنیت ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه العربیه، دینا قعوار، سفیر اردن در سازمان ملل اعلام کرد: طبق پیش نویس طرح اردن برای حمایت از فلسطین و همچنین طرح فرانسه، امیدواریم که بتوانیم تلاش تمام طرف‌ها را برای برگزاری این مذاکرات با خود همراه سازیم.

پیشتر اردن، تنها کشور عربی عضو شورای امنیت پیش نویس طرحی را به منظور پایان دادن به اشغال رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی به این شورا ارائه کرد.

اتحادیه عرب با طرح اردن برای حمایت از فلسطین موافقت کرد اما برخی از دیپلمات‌ها اعلام کردند که امکان دارد این طرح مورد تایید گسترده قرار نگیرد و احتمال اینکه آمریکا آن را وتو کند نیز وجود دارد.

در همین راستا دیپلمات‌های حاضر در شورای امنیت اعلام کردند که فرانسه به منظور دستیابی به تفاهم در این خصوص مذاکرات غیر مستقیمی را با شرکاء خود آغاز کرده است.

طرح فرانسه بر ضرورت از سرگیری مذاکرات میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی و تعیین مدت زمان مشخص برای آن تاکید می‌ورزد.

در همین راستا نمایندگان کشورهای عربی در نشستی که به منظور بررسی پیش نویس طرح عربی در خصوص مساله فلسطین و اسرائیل، در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، اعلام کردند که احتمالا این طرح آراء لازم را کسب نمی‌کند چرا که آمریکا همواره برای حمایت از همپیمان اسرائیلی خود تمام تصمیمات علیه آنها را وتو می‌کند.

انتهای پیام

کد N611184

وبگردی