آفتاب
از سوي مصباحي مقدم مطرح شد؛

جزئیات جلسه فوق‌العاده جامعه روحانیت مبارز

جزئیات جلسه فوق‌العاده جامعه روحانیت مبارز

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز جزئیات جلسه فوق‌العاده جامعه و نامزدهای دبیرکلی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گزارشی از جلسه شب گذشته جامعه برای انتخاب دبیرکل ارائه کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیرکل سابق جامعه روحانیت مبارز گفت: دیشب جلسه فوق‌العاده جامعه برگزار شده و آیت‌الله موحدی کرمانی با اجماع آرا به عنوان دبیرکل انتخاب شدند.

وی با اشاره به رایزنی‌های جامعه روحانیت مبارز از سه گزینه برای دبیرکلی جامعه گفت: آیت‌الله کاشانی، آیت‌الله شبستری و آیت‌الله موحدی کرمانی از سوی اعضا برای نامزدی دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز پیشنهاد داده شده بودند.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: حضور آیت‌الله شبستری به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز وابسته به این بود که ایشان تبریز را رها کرده و به تهران بیایند، با مشورتی که با دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت حضرت آقا جایگزینی برای ایشان در آذربایجان شرقی نداشتند و در حضور ایشان در استان برای امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه تاکید داشتند.

وی ادامه داد: آیت‌الله کاشانی هم نامزدی دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز را نپذیرفتند.

مصباحی‌مقدم اظهار داشت: بنابراین روی آقای موحدی کرمانی اجماع شده و به اتفاق آرا ایشان برای دبیرکلی جامعه روحانیت انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: ایشان تاکید دارند که جامعه روحانیت باید نسبت به قبل فعال‌تر شود و در همین راستا شوراهای استانی و مناطق جامعه نیز باید فعال شوند.

مصباحی‌مقدم گفت: در همین راستا مقرر شد شوراهای منطقه‌ای و استانی جامعه روحانیت مبارز کاندیداهای خود را برای ترمیم بدنه جامعه روحانیت جهت بررسی سوابق و انتخاب معرفی کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت از برگزاری نشست عمومی این تشکل روحانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این نشست آیت‌الله موحدی کرمانی، حجت‌الاسلام تقوی معاونت سیاسی جامعه و بنده به عنوان سخنگوی جامعه سخنرانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از روحانیون تهران تعداد زیادی برای حضور در این جلسه شرکت خواهند داشت.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد حضور همه اعضای جامعه روحانیت در جلسه شب گذشته گفت: همه اعضا حضور نداشتند ولی اکثریت اعضا برای انتخاب دبیرکل در این جلسه حضور داشتند.

وی تاکید کرد: در ترکیب جامعه روحانیت مبارز تغییری ایجاد نشده است و بنا داریم بدنه جامعه روحانیت را ترمیم کنیم زیرا تعدادی از اعضای جامعه به رحمت خدا رفتند که جایگزین آنها باید معرفی شوند.

کد N611168

وبگردی