آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران خبر داد؛

اولین همایش جهان عاری از خشونت در تهران برگزار می‌شود

اولین همایش جهان عاری از خشونت در تهران برگزار می‌شود

باید برای چرایی و حل مسئله تکفیری‌ها و افراط‌گرایی٬ برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود در غیر این صورت به راه حل درستی نخواهیم رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود اعلام کرد: در روز گذشته کنگره خطر تکفیری‌ها در جهان اسلام از دید علما در قم و با حضور 83 کشور اسلامی برگزار شد و در آن دیدگاه اندیشمندان جهان اسلام مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم افزود: پیام این کنگره تعامل کشورهای اسلامی با یکدیگر و دعوت به صلح و دوستی بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه هفته آینده سالروز تصویب مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری خواهد بود٬ گفت: همانطور که می‌دانید سال گذشته این پیشنهاد از سوی ریئس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. بنابراین اولین همایش جهان عاری از خشونت 18 و 19 آذر ماه در تهران و با حضور اندیشمندان و شخصیتهای سراسر جهان برگزار می‌شود.

افخم٬ افراطی‌گری را یکی از تهدیدهای واقعی جهان امروز برشمرد و گفت: باید برای چرایی و حل این مسئله برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود در غیر این صورت به راه حل درستی نخواهیم رسید.

وی در خصوص راه آهن سه جانبه ایران ترکمنستان وقزاقستان گفت: این راه آهن امروز با حضور روسای جمهور سه کشور به بهره برداری می رسد و امتداد آن به گرگان خواهد رسید طول این راه آهن 920 کیلومتر است که 85 کیلومتر آن در ایران، 140 کیلو متر در قزاقستان و 700 کیلومتر در ترکمنستان قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: این راه‌آهن کشورهای مختلف در شمال منطقه را به یکدیگر ارتباط می دهد و باعث رشد ترانزیت در کشور می شود و در زمینه تبادل کالایی نیز آثار خوبی نیز خواهد داشت و علاوه بر این موجب تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری بین کشورها خواهد شد.

کد N611157

وبگردی